Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerindeki üniversitelerde eğitim-öğretim gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin cinsiyetlerine ve öğrenim üniversitelerin bulundukları coğrafi bölgelere göre etik değerlere sahip olma düzeylerinin incelenmesidir. Bu amaçla dokuz alt boyuttan oluşan 39 maddelik “Değerler Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya 175’i kadın ve 343’ü erkek olmak üzere toplam 518 gönüllü öğrenci katılmıştır. Verilerin analizinde Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H istatistik testleri yapılmıştır. Araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin etik değerlere sahip olma düzeyleri ortalamalarına bakıldığında en az romantik ve materyalistik değerler en fazla ise sırasıyla insan onuru, özgürlük, toplumsal değerler, entelektüel değerler, fütüvvet/cesaret, kariyer değerleri ve maneviyat ön plana çıkmıştır. Kadın ve erkek beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin etik değerlere sahip olma düzeyleri karşılaştırıldığında toplumsal değerler, kariyer değerleri, entelektüel değerler, maneviyat ve özgürlük alt boyutları sıra ortalamalarında kadın öğrenciler lehine anlamlı farklılıklar görülmüştür. Farklı coğrafi bölgelerdeki üniversitelerde öğrenim gören beden eğitimi ve spor öğretmenliği öğrencilerinin toplam etik değerler sıra ortalamalarında farklılık görülmemesine rağmen toplumsal değerler, kariyer değerleri, maneviyat, insan onuru ve fütüvvet/cesaret alt boyutları sıra ortalamaları puanlarında istatistiki olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Doğu-Batı ve Kuzey-Güney olarak bahsedebileceğimiz farklı coğrafi konumlarda yer alan insanlar bulundukları sosyal çevre, toplumdaki değer öncelikleri, ekonomik fırsatlar, özgürlükçü bir yaşam tarzı düşüncelerde, duygularda ve değerlerde farklılıklara ya da benzerliklere neden olabilmektedir.
Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü tarafından Yüksek lisans tez projesi olarak desteklenmiştir.
2017EĞBE007
The purpose of this study is to examine the level of values of undergraduate students in the departments of physical education and sport according to gender and universities’ different geographical regions of Turkey. For this purpose, a 39 - item “Value Scale” consisting of nine subscales of Dilmaç, Arıcak and Cesur was used. In this research a total of 518 voluntary undergraduate students [175 women and 343 men] participated. When we look at the average level of having the human values of physical education and sports teacher students participating in the research, “human dignity”, “freedom”, “social values”, “intellectual values”, “generosity”, “career values” and “inwardness” came to the forefront subsequently. On the other hand, “romantic” and “materialistic” values were the lowest. Comparing the levels of female and male physical education and sport teachers with their human values, there were significant differences in favor of female students in the mean of “social values”, “career values”, “intellectual values”, “inwardness”, and “freedom” subscales. It can be said that the students of the female physical education and sport teaching students give more importance to the values mentioned than the male students. Despite the fact that there was no significant difference in the total of the humanitarian values of the physical education and sports teacher students in different geographical region universities, there were statistically significant differences in the mean rank scores of “social, career”, “inwardness”, “human dignity”, and “generosity” values subscalesSocial environment, value priorities in society, economic opportunities, libertarian lifestyle thoughts of people can cause differences or similarities in emotions and values in the different geographical locations that can be talked about as East-West and North-South.
2017EĞBE007
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | 2017EĞBE007 |
Publication Date | August 3, 2020 |
Submission Date | February 12, 2020 |
Acceptance Date | July 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 14 Issue: 2 |