Bu çalışma Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bölümlerinde öğrenim gören bireylerin imgeleme düzeylerinin nasıl şekillendiğini belirlemektir. Bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma betimsel ve çıkarımsal bir niteliğe sahiptir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda öğrenim gören 42 erkek ve 22 kadından oluşan toplam 64 katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmada gönüllü katılım kriteri esasına göre şekillendirilmiştir. Bu çalışmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Imgeleme Ölçeği kullanıldı. Kişisel bilgi formu; cinsiyet, yaş, yaptığınız spor branşı, kaç yıldır spor yapıyorsunuz, öğrenim gördüğünüz bölüm, okuduğunuz sınıf sorularından oluşmaktadır. Ayrıca katılımcıların imgeleme (imgeleme) düzeylerini belirlemek amacıyla; Hall ve arkadaşları (1998) tarafından geliştirilen Sporda İmgeleme (Imgeleme) Envanteri- SIE (Sport Imagery Questionnaire-SIQ) kullanılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS 21.0 istatistik programı ile değerlendirildi. Çalışmaya katılan Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin yaş, spor yılı, bölüm okuduğunuz sınıf değişkenlerinde anlamlı bir fark olmadığı, fakat cinsiyet ve spor branşı değişkenlerinde anlamlı fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin imgeleme (imgeleme) düzeylerinin şekillenmesinde cinsiyet ve yapılan spor branşının belirleyici faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study is to determine whether Kyrgyzstan Turkey Manas University School of Physical Education and Sports to imagine how the educational level of the individuals who shaped section. Screening method was used in this study. This study has a descriptive and inferential quality. This working group of the 2019-2020 academic year studying in Kyrgyzstan Turkey Manas University study Physical Education and Sports College is a total of 42 men and 22 women consisting of 64 participants. The study was shaped on the basis of voluntary participation criteria. In this study, the personal information form prepared by the researcher and the Imagination Scale were used to collect data. Personal information form; It includes questions on gender, age, sports branch, how many years of doing sports, the department studied, the class studied. In addition, in order to determine the imagination levels of the participants; The Sport Imagery Questionnaire-SIE (Sport Imagery Questionnaire-SIQ) developed by Hall et al. (1998) was used. The data obtained were transferred to the computer and evaluated with the SPSS 21.0 statistics program. It was concluded that there was no significant difference in the age, sports year, and class variables of the department of the physical education and sports school students participating in the study, but there was a difference in the variables of gender and sports branch. It was concluded that gender and sports branch were the determining factors in shaping the imagination levels of physical education and sports school students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 16, 2021 |
Submission Date | May 25, 2021 |
Acceptance Date | August 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 15 Issue: 2 |