Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SPOR SEVK VE İDARESİNDE GÖREV ALAN PERSONELLERİN BİLİŞİM LİDERLİĞİ ALGI VE TEKNOSTRES DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2024, Cilt: 18 Sayı: 2, 229 - 243, 15.08.2024

Öz

Bu çalışmada, spor sevk ve idaresinde çeşitli kademelerde görev alan personellerin bilişim liderliği algı ve teknostres düzeyleri incelenmiştir. Araştırmaya gönüllü katılım esasıyla Mersin ilindeki Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlükleri’nde aktif olarak görev yapan 191 erkek, 196 kadın toplam 387 personel katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Bilişim Liderliği Ölçeği”, “Teknostres Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi aşamasında istatistiksel yöntem olarak betimsel istatistikler (aritmetik ortalama, frekans, strandart sapma) kullanılmıştır. Yapılan normallik testi sonucunda verilerin normal dağıldığının görülmesiyle bilişim liderliği algıları ve teknostres düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığının belirlenmesi amacıyla Pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Bilişim liderliği algıları ve teknostres düzeyleri ile cinsiyet kategorik değişkeni arasında fark olup olmadığının tespit edilmesi amacıyla da bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Bilişim liderliği algıları ve teknostres düzeyleri ile üç veya daha fazla grup içeren kıdem yılı kategorik değişkeni arasında fark olup olmadığının saptanması amacıyla tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Varyans analizi sonucunda farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek için çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; katılımcıların teknostres ve bilişim liderliği algı düzeylerinin orta seviyede olduğu bulunmuştur. Katılımcıların teknostres düzeyleri ile bilişim liderliği algı düzeyleri arasında çok düşük düzeyde, pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Erkek katılımcıların teknostres düzeylerinin yalnızca “Tekno-Karmaşıklık” ve “Tekno-Güvensizlik” alt boyutlarında, kadın katılımcılarından anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu bulunmuştur. “Tekno-İşgal” alt boyutunda, 12 yıl ve üzeri kıdem yılına sahip katılımcıların teknostres düzeyinin, diğer kıdem yılı gruplarındaki katılımcılardan anlamlı olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Northouse PG. (2004). Leadership: theory and practice. 8. Baskı. Sage Publications. https://www.homeworkforyou.com/static_media/uploadedfiles/Peter_G__Northouse_Leadership__T.pdf. [Erişim tarihi: 15.09.2023]
  • Demir C., Yılmaz MK., Çevirgen A. (2010). Liderlik yaklaşımları ve liderlik tarzlarına ilişkin bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2(1), 129-152.
  • Uğurluoğlu Ö., Çelik Y. (2009). Örgütlerde stratejik liderlik ve özellikleri. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi. 12(2), 121-156.
  • Yukl G. (1989). Managerial leadership: a review of theory and research. Journal of Management. 15(2), 251-289.
  • DasGupta P. (2011). Literature review: e-leadership. Emerging Leadership Journeys. 1(4), 1-36.
  • Raza B. (2016). Leadership 4.0 module: management competencies 1. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Frankfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi. Frankfurt.
  • Timurcanday Özmen ÖN., Eriş ED., Süral Özer P. (2020). Dijital liderlik çalışmalarına bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 25(1), 57-69.
  • Selye H. (1956). The stress of life. McGraw-Hill. https://www.pacdeff.com/pdfs/What%20is%20Stress.pdf. [Erişim tarihi: 22.09.2023]
  • Cüceloğlu D. (1994). İnsan ve davranışı. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Yıldırım Y., Taşmektepligil MY. (2011). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki görevli akademisyen personelinin örgütsel stres ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 9(4), 131-140.
  • Güçlü N. (2001). Stres yönetimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(1), 91-109.
  • Aydın Ş. (2004). Örgütsel stres yönetimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(3), 49-74.
  • Kirby ED., Muroy SE., Sun WG., Covarrubias D., Leong MJ., Barchas LA., Kaufer D. (2013). Acute stress enhances adult rat hippocampal neurogenesis and activation of newborn neurons via secreted astrocytic FGF2. Elife(2). 1-23.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Chiappetta M. (2017). The technostress: definition, symptoms and risk prevention. Managing Editor Senses and Sciences. 4(1), 358-361.
  • Brod C. (1984). Technostress: the human cost of the computer revolution. 1. Baskı. Addison-Wesley Publishing. Boston.
  • Tarafdar M., Pullins EB., Ragu-Nathan TS. (2015). Technostress: negative effect on performance and possible mitigations. Information Systems Journal. 25(2), 103-132.
  • Ragu-Nathan TS., Tarafdar M., Ragu-Nathan BS., Tu Q. (2008). The consequences of technostress for end users in organizations: conceptual development and empirical validation. Information Systems Research. 19(4), 417-433.
  • Türen K., Erdem H., Kalkın G. (2015). İşyerinde tekno-stres ölçeği: havacılık ve bankacılık sektöründe bir araştırma. Çalışma İlişkileri Dergisi. 6(1), 1-19.
  • Chiappetta M. (2017). The technostress: Definition, symptoms and risk prevention. Managing Editor Senses and Sciences. 4(1), 358-361.
  • Doğan S., Kılıç S. (2009). Bilgi yönetiminde liderliğin rolü üzerine kavramsal bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 14(2), 87-111.
  • Ulutaş M., Arslan H. (2017). Bilişim liderliği ölçeği: bir ölçek geliştirme çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 47(47), 105-124.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Erer B. (2021). Teknolojinin karanlık yüzü: teknostres. management and political sciences review. 3(1), 80-90.
  • Çoklar A., Efilti E., Şahin Y., Akçay A. (2016). Determining the reasons of technostress experienced by teachers: a qualitative study. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 7(2), 71-96.
  • Alam MA. (2016). Techno-stress and productivity: survey evidence from the aviation industry. journal of air transport management. 50, 62-70.
  • Ragu-Nathan TS., Tarafdar M., Ragu-Nathan, BS., Tu Q. (2008). The consequences of technostress for end users in organizations: conceptual development and empirical validation. Information Systems Research. 19(4), 417-433.
  • Yener S. (2018). Teknostresin iş performansı üzerindeki etkisi; tükenmişliğin aracı rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 20(2), 85-101.
  • Ulutaş M., Arslan H. (2017). Bilişim liderliği ölçeği: bir ölçek geliştirme çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 47(47), 105-124.
  • Tarafdar M., Tu Q., Ragu-Nathan BS., Ragu-Nathan TS. (2007), The impact of technostress on role stress and productivity. Journal of Management Information Systems. 24(1), 307-334.
  • Ilgaz G., Özgür H., Çuhadar C. (2016). The adaptation of technostress scale into turkish, Abstracts of the 11th International Balkan Education and Science Congress. Poreč. Hırvatistan
  • Tarafdar M., Tu Q., Ragu-Nathan BS., Ragu-Nathan TS. (2007), The impact of technostress on role stress and productivity. Journal of Management Information Systems. 24(1), 307-334.
  • Ilgaz G., Özgür H., Çuhadar C. (2016). The adaptation of technostress scale into turkish, Abstracts of the 11th International Balkan Education and Science Congress. Poreč. Hırvatistan
  • Büyüköztürk Ş., Çokluk Ö., Köklü N. (2020). Sosyal bilimler için istatistik. 24. Baskı. Pegem Akademi. Ankara.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Gökbulut B. (2021). Öğretmenlerin teknostres ve teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(1), 472-496.
  • Eren AS., Çiçeklioğlu H. (2020). Örgütlerde teknostresin ölçümüne yönelik bir alan araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 12(3), 2927-2943.
  • Duran N. (2023). Özel öğretim kurumları okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan teknoloji liderliği yeterlikleri ile öğretim liderliği özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi. İstanbul.
  • Yahşi Ö., Hopcan S. (2021). Reviewing the structural relationship among the technology leadership, technostress and technology acceptance of school administrators. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9(6), 1781-1797.
  • Karadeniz H. (2023). Okullarda teknolojik liderlik ile teknostres ilişkisi: istanbul ilinde bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi. İstanbul.
  • Ragu-Nathan TS., Tarafdar M., Ragu-Nathan BS., Tu Q. (2008). The consequences of technostress for end users in organizations: conceptual development and empirical validation. Information Systems Research. 19(4), 417-433.
  • Çalışkan M., Çoklar AN. (2022). Öğretmen adaylarının teknostres düzeylerinin belirlenmesi. Anadolu University Journal of Education Faculty. 6(3), 341-354.
  • Kıral E., Öztaban A. (2022). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini yerine getirme düzeyleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(2), 559-584.
  • Sincar M. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme: Gaziantep ili örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi. Malatya.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Gökbulut B. (2021). Öğretmenlerin teknostres ve teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(1), 472-496.
  • Ulutaş M. (2015). Yükseköğretimde bilişim liderliği, öğrenen örgüt ve üniversite kültürü arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale

INVESTIGATION OF THE INFORMATICS LEADERSHIP PERCEPTION AND TECHNOSTRESS LEVELS OF PERSONNEL WORKING IN SPORTS MANAGEMENT AND ADMINISTRATION

Yıl 2024, Cilt: 18 Sayı: 2, 229 - 243, 15.08.2024

Öz

In this study, IT leadership perception and technostress levels of personnel working at various levels in sports management and management were examined. A total of 387 personnel, 191 men and 196 women, actively working in the Provincial and District Directorates of Youth and Sports in Mersin province, participated in the research on a voluntary basis. "Information Leadership Scale", "Technostress Scale" and "Personal Information Form" were used to collect data in the research. Descriptive statistics (arithmetic mean, frequency, standard deviation) were used as statistical methods in the analysis of the data. As a result of the normality test, it was seen that the data was normally distributed; Pearson correlation analysis was applied to determine whether there is a relationship between IT leadership perceptions and technostress levels. Independent groups t test was used to determine whether there was a difference between IT leadership perceptions and technostress levels and the gender categorical variable. One-way analysis of variance (ANOVA) was used to determine whether there was a difference between IT leadership perceptions and technostress levels and the categorical variable of seniority year, which included three or more groups. As a result of the variance analysis, the Tukey test, one of the multiple comparison tests, was used to determine which group caused the difference. As a result of the research; It was found that the participants' technostress and IT leadership perception levels were at medium levels. A very low, positive and statistically significant relationship was found between the participants' technostress levels and their IT leadership perception levels. It was found that male participants' technostress levels were significantly higher than female participants only in the "Techno-Complexity" and "Techno-Insecurity" subscales. In the "Techno-Invasion" sub-dimension, it was determined that the technostress level of participants with 12 years or more of seniority was significantly higher than the participants in other seniority groups.

Kaynakça

  • Northouse PG. (2004). Leadership: theory and practice. 8. Baskı. Sage Publications. https://www.homeworkforyou.com/static_media/uploadedfiles/Peter_G__Northouse_Leadership__T.pdf. [Erişim tarihi: 15.09.2023]
  • Demir C., Yılmaz MK., Çevirgen A. (2010). Liderlik yaklaşımları ve liderlik tarzlarına ilişkin bir araştırma. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2(1), 129-152.
  • Uğurluoğlu Ö., Çelik Y. (2009). Örgütlerde stratejik liderlik ve özellikleri. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi. 12(2), 121-156.
  • Yukl G. (1989). Managerial leadership: a review of theory and research. Journal of Management. 15(2), 251-289.
  • DasGupta P. (2011). Literature review: e-leadership. Emerging Leadership Journeys. 1(4), 1-36.
  • Raza B. (2016). Leadership 4.0 module: management competencies 1. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Frankfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi. Frankfurt.
  • Timurcanday Özmen ÖN., Eriş ED., Süral Özer P. (2020). Dijital liderlik çalışmalarına bir bakış. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 25(1), 57-69.
  • Selye H. (1956). The stress of life. McGraw-Hill. https://www.pacdeff.com/pdfs/What%20is%20Stress.pdf. [Erişim tarihi: 22.09.2023]
  • Cüceloğlu D. (1994). İnsan ve davranışı. Remzi Kitabevi. İstanbul.
  • Yıldırım Y., Taşmektepligil MY. (2011). Beden eğitimi ve spor yüksekokullarındaki görevli akademisyen personelinin örgütsel stres ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi. 9(4), 131-140.
  • Güçlü N. (2001). Stres yönetimi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(1), 91-109.
  • Aydın Ş. (2004). Örgütsel stres yönetimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 6(3), 49-74.
  • Kirby ED., Muroy SE., Sun WG., Covarrubias D., Leong MJ., Barchas LA., Kaufer D. (2013). Acute stress enhances adult rat hippocampal neurogenesis and activation of newborn neurons via secreted astrocytic FGF2. Elife(2). 1-23.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Chiappetta M. (2017). The technostress: definition, symptoms and risk prevention. Managing Editor Senses and Sciences. 4(1), 358-361.
  • Brod C. (1984). Technostress: the human cost of the computer revolution. 1. Baskı. Addison-Wesley Publishing. Boston.
  • Tarafdar M., Pullins EB., Ragu-Nathan TS. (2015). Technostress: negative effect on performance and possible mitigations. Information Systems Journal. 25(2), 103-132.
  • Ragu-Nathan TS., Tarafdar M., Ragu-Nathan BS., Tu Q. (2008). The consequences of technostress for end users in organizations: conceptual development and empirical validation. Information Systems Research. 19(4), 417-433.
  • Türen K., Erdem H., Kalkın G. (2015). İşyerinde tekno-stres ölçeği: havacılık ve bankacılık sektöründe bir araştırma. Çalışma İlişkileri Dergisi. 6(1), 1-19.
  • Chiappetta M. (2017). The technostress: Definition, symptoms and risk prevention. Managing Editor Senses and Sciences. 4(1), 358-361.
  • Doğan S., Kılıç S. (2009). Bilgi yönetiminde liderliğin rolü üzerine kavramsal bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 14(2), 87-111.
  • Ulutaş M., Arslan H. (2017). Bilişim liderliği ölçeği: bir ölçek geliştirme çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 47(47), 105-124.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Erer B. (2021). Teknolojinin karanlık yüzü: teknostres. management and political sciences review. 3(1), 80-90.
  • Çoklar A., Efilti E., Şahin Y., Akçay A. (2016). Determining the reasons of technostress experienced by teachers: a qualitative study. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry. 7(2), 71-96.
  • Alam MA. (2016). Techno-stress and productivity: survey evidence from the aviation industry. journal of air transport management. 50, 62-70.
  • Ragu-Nathan TS., Tarafdar M., Ragu-Nathan, BS., Tu Q. (2008). The consequences of technostress for end users in organizations: conceptual development and empirical validation. Information Systems Research. 19(4), 417-433.
  • Yener S. (2018). Teknostresin iş performansı üzerindeki etkisi; tükenmişliğin aracı rolü. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 20(2), 85-101.
  • Ulutaş M., Arslan H. (2017). Bilişim liderliği ölçeği: bir ölçek geliştirme çalışması. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 47(47), 105-124.
  • Tarafdar M., Tu Q., Ragu-Nathan BS., Ragu-Nathan TS. (2007), The impact of technostress on role stress and productivity. Journal of Management Information Systems. 24(1), 307-334.
  • Ilgaz G., Özgür H., Çuhadar C. (2016). The adaptation of technostress scale into turkish, Abstracts of the 11th International Balkan Education and Science Congress. Poreč. Hırvatistan
  • Tarafdar M., Tu Q., Ragu-Nathan BS., Ragu-Nathan TS. (2007), The impact of technostress on role stress and productivity. Journal of Management Information Systems. 24(1), 307-334.
  • Ilgaz G., Özgür H., Çuhadar C. (2016). The adaptation of technostress scale into turkish, Abstracts of the 11th International Balkan Education and Science Congress. Poreč. Hırvatistan
  • Büyüköztürk Ş., Çokluk Ö., Köklü N. (2020). Sosyal bilimler için istatistik. 24. Baskı. Pegem Akademi. Ankara.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Gökbulut B. (2021). Öğretmenlerin teknostres ve teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(1), 472-496.
  • Eren AS., Çiçeklioğlu H. (2020). Örgütlerde teknostresin ölçümüne yönelik bir alan araştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi. 12(3), 2927-2943.
  • Duran N. (2023). Özel öğretim kurumları okul müdürlerinin öğretmenler tarafından algılanan teknoloji liderliği yeterlikleri ile öğretim liderliği özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi. İstanbul.
  • Yahşi Ö., Hopcan S. (2021). Reviewing the structural relationship among the technology leadership, technostress and technology acceptance of school administrators. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 9(6), 1781-1797.
  • Karadeniz H. (2023). Okullarda teknolojik liderlik ile teknostres ilişkisi: istanbul ilinde bir araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi. İstanbul.
  • Ragu-Nathan TS., Tarafdar M., Ragu-Nathan BS., Tu Q. (2008). The consequences of technostress for end users in organizations: conceptual development and empirical validation. Information Systems Research. 19(4), 417-433.
  • Çalışkan M., Çoklar AN. (2022). Öğretmen adaylarının teknostres düzeylerinin belirlenmesi. Anadolu University Journal of Education Faculty. 6(3), 341-354.
  • Kıral E., Öztaban A. (2022). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini yerine getirme düzeyleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9(2), 559-584.
  • Sincar M. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin bir inceleme: Gaziantep ili örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi, İnönü Üniversitesi. Malatya.
  • Çetin D., Bülbül T. (2017). Okul yöneticilerinin teknostres algıları ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 17(3), 1241-1264.
  • Gökbulut B. (2021). Öğretmenlerin teknostres ve teknopedagojik yeterlikleri arasındaki ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 22(1), 472-496.
  • Ulutaş M. (2015). Yükseköğretimde bilişim liderliği, öğrenen örgüt ve üniversite kültürü arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ata Kırmızıer 0000-0002-3549-4384

Yunus Yıldırım 0000-0002-0889-4892

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2024
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 13 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kırmızıer, A., & Yıldırım, Y. (2024). SPOR SEVK VE İDARESİNDE GÖREV ALAN PERSONELLERİN BİLİŞİM LİDERLİĞİ ALGI VE TEKNOSTRES DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 229-243.

16227

16228

16229

16230