Doç. Dr.
Fulya Topçuoğlu’nun editörlüğünü yaptığı, 12 bölüm ile toplam 14 yazardan
oluşan Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları kitabı, Nobel Yayınları
tarafından 2019’da yayımlanmıştır. Kitap, “yazarlar hakkında” bölümü ile
birlikte toplam 304 sayfadır.
Eser, yazar listesi, editör Doç. Dr. Fulya Topçuoğlu’nun kaleme aldığı ön söz ve içindekiler bölümü ile başlamaktadır. Ön sözde 2018-2019 öğretim
yılından itibaren uygulanmaya başlanan lisans programı hakkında bilgiler
verilmiştir. Bu programda yer alan ve
Türkçe Öğretmenliği bölümünde okutulmak üzere eklenen Türkçe Öğrenme ve Öğretim
Yaklaşımları dersinin içeriği hakkında dokuz maddelik ders içeriği
belirtilmiştir. Bu başlıklar etrafında oluşturulan eserin, hangi şablon
çerçevesinde ele alındığı konusuna da değinilmiştir. “Her bölüm başlangıcında ‘Bölümde Neler Öğreneceğiz?’ tanıtımlarından
sonra ‘Bölümde Hedeflenen Öğrenme Çıktıları’ ve ‘Bölümle İlgili Kavramsal
Çerçeve’ bulunmaktadır. Kavramsal çerçevenin ardından “Bölüm Değerlendirme
Soruları” ve “Kaynakça” ile bölümler tamamlanmıştır.”
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | September 2, 2019 |
Acceptance Date | October 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |