Bu derlemede doğuma hazırlık sınıfı
eğitimlerinde, verilen eğitimin etkinliğini artırabilecek inovatif bir öğretim
yöntemi olan hibrit simülasyonun incelenmesi amaçlanmıştır.
Doğuma
hazırlık sınıfı eğitimlerinde katılımcılara içeriğin aktarımında en fazla tek
yönlü ve klasik anlatım yönteminden, soru cevap tekniğinden ve demonstrasyon
yönteminden yararlanıldığı saptanmıştır. Gebelik süreci boyunca kadınların doğum
korkularını yenerek bedenlerini kontrol etme becerisi kazanmasında ve eğitimin
kalıcılığının artırılmasında hibrit simülasyon gibi yaparak, yaşayarak
öğrenmeyi sağlayan yeni öğretim yöntemlerinden de yararlanılabilineceği
düşünülmektedir.
İnovatif öğretim yöntemlerinden biri olan hibrit
simülasyonun literatürde daha çok sağlık profesyonellerinin mesleki
eğitimlerinde kullanıldığı saptanmıştır. Bunlardan parça görev öğreticisi
olarak bilinen pelvik maketlerin ya da özel hazırlanan pantolonların standardize
hastanın/eğitmeninin bedenine bağlanarak birlikte kullanılması ile anne
adaylarının yüksek geçerlikte simülasyon deneyimi yaşaması sağlanabilmektedir.
Ayrıca gebelikte büyüyen uterusun ağırlığını, fetüsün
hareketlerini ve uterusun doğum anındaki kontraksiyonlarını hissetmelerini
sağlayan hibrit simülatör özel yelekler ile baba adaylarının da bu sınıflarda
gebelik ve doğumu deneyimlemeleri sağlanabilecektir.
Anne
adaylarının ve aile üyelerinin doğum sürecini gerçekleşmeden önce yaşayarak
görmeleri, intrapartum ve postpartum dönemde gerçekleşecek olan fizyolojik ve
psikolojik değişimler ile ilgili bilgileri daha iyi anlamalarını sağlayacaktır.
Bu nedenlerle gebelerin bedenlerini yönetmelerini sağlayabilecek parça görev
öğreticilerin ve hibrit simülasyonun kullanımı önerilmektedir. Bu inovatif
öğretim yöntemi sayesinde sağlık profesyonelleri, anne adayları ve yakınları eğitilerek
gebelik, doğum, lohusalık ve bebek bakımında daha donanımlı hissetmeleri ve
doğum korkularını yenerek sezaryen doğumların azalması sağlanarak Dünya Sağlık
Örgütü’nün ve TC. Sağlık Bakanlığı’nın hedeflemiş olduğu oranlara
ulaşılabilecektir.
In
this review, it is aimed to examine hybrid simulation which is an innovative
teaching method that can increase the efficiency of childbirth education.
It
was found that question and answer technique, classical education and
demonstration methods were used mostly in childbirth education. It is thought
that during the pregnancy, new teaching methods such as hybrid simulation can
be used to provide women gaining ability of control their bodies by defeating
their birth fears and to increase permanence of education.
Hybrid
simulation, which is one of the innovative teaching methods, is used mostly in
occupational training of health professionals in literature. Pelvic models which
known as part task trainers or special designed pants can connect to body of a standardized
patient/trainer and use to provide a high validity
simulation experience to mother candidates. In addition, special vests hybrid
simulator could allow father candidates to feel weight of growing uterus during
pregnancy, movements of fetus and contractions of uterus, to experience
pregnancy and childbirth in these classes.
Mother
candidates and their family members live and see the birth process before it occurs
will provide a better understanding of the physiological and psychological
changes which is happening during intrapartum and postpartum periods. For these
reasons, the use of hybrid simulations and part task trainers use is
recommended to help pregnant women manage their bodies. The training of health
professionals, mothers and their relatives by using this innovative teaching
method, they could feel more equipped in pregnancy, childbirth, puerperium and
baby care, and by reducing their fears of childbirth, cesarean section rates
will decrease which is targeted by the World Health Organization and the
Turkish Ministry of Health.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2019 |
Acceptance Date | August 9, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |
Dergimiz Uluslararası hakemli bir dergi olup TÜRKİYE ATIF DİZİNİ, TürkMedline, CrossREF, ASOS index, Google Scholar, JournalTOCs, Eurasian Scientific Journal Index(ESJI), SOBIAD ve ISIindexing dizinlerinde taranmaktadır. TR Dizin(ULAKBİM), SCOPUS, DOAJ için başvurularımızın sonuçlanması beklenmektedir.