1990’lı yılların ardından Soğuk Savaş döneminin sona ermesiyle uluslararası ilişkiler bağlamında ortaya çıkan Yumuşak Güç kavramı, kendini meydana getiren bileşenler açısından çok yönlü bir etkileme ve etkilenme aracı olarak dünyaya yön vermektedir. Son 20 yıldan bu yana baş döndürücü bir hızla ilerleyen küreselleşme döngüsünün, bilişim teknolojileri ve görsel medya ağlarına olan etkisi ise bütün dünyayı hızla değiştirmiştir ve değiştirmeye de devam etmektedir. Özellikle sosyal medya mecraları bütün insanlığı bir araya getirebilen elektronik bir dünya düzeni oluşturmaktadır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti sahip olduğu tarihî birikim, sosyo-kültürel yapı, jeopolitik ve jeostratejik konum, medeniyet devleti olma, coğrafi özellikleri ve turizm gücü gibi etkenler sebebiyle coğrafî konumunun dört bir yanını hatta çok uzakları etkileyebilecek güce sahip olduğu bilinmektedir. İşte bu güç 2000’li yıllarından başından itibaren değişen devlet politikalarına dayanarak katlanarak artmış Türkiye bölgesinde ve dünyada önemli bir güç merkezi hâline dönüşmüştür. Bu dönüşümün Türkçe ayağı da süreçten güçlenerek çıkmış gerek sosyal medya mecralarının gücü gerekse sinema/dizi sektörünün etkisi ile hem Türk kültürü hem de Türkiye Türkçesi birer güç unsuru durumuna gelmiştir. Bu çalışmada resmî bir devlet politikası olma yolunda hızla ilerleyen Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi’nin mevcut durumu ile nasıl bir Yumuşak Güç unsuru olduğu incelenip değerlendirilmektedir.
The concept of Soft Power, which emerged in the context of international relations after the end of the Cold War in the 1990s, directs the world as a versatile means of influence and influenced in terms of the components that make up itself. The impact of the globalization cycle, which has been progressing at a dizzying pace for the last 20 years, on information technologies and visual media networks has rapidly changed the whole world and continues to change. Especially social media channels create an electronic world order that can bring all humanity together. historical accumulation owned by the Republic of Turkey, socio-cultural, geopolitical and geostrategic position, being civilization state, geographical characteristics and tourism power as factors because all four sides of the geographical position is known even to have the power to affect too far in. That power since the beginning of the 2000s in Turkey increased exponentially based on changing government policy and has developed into an important center of power appeared in the World. This transformation of the Turkish part of the process should also emerged even stronger power of social media channels as well as movies / series with the effect of both Turkish culture sector has become an element of state power as well as Turkish Turkey. In this study, the current state of Teaching Turkish as a Foreign Language, which is rapidly advancing towards becoming an official state policy, and what kind of Soft Power element it is, is examined and evaluated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2020 |
Acceptance Date | December 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
Creative Commons
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.