BibTex RIS Cite

Eğitim Sosyolojisi Perspektifi ile Piaget ve Vygotsky’nin Bilişsel Gelişim Kuramları Üzerine Sosyolojik Bir Analiz Denemesi

Year 2016, , 617 - 628, 25.06.2016
https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000191537

Abstract

Bu çalışmadaki temel varsayımımız bilimsel açıklamaların içinde bulunulan tarihsel, toplumsal ve toplumlararası ilişkilerden bağımsız olmadığı ve aksine bu ilişkilerin bir yansıması olduğudur.  Çalışmanın konusunu Piaget ve Vygotsy’nin bilişsel gelişim kuramlarının sosyolojik altyapısını ortaya koymak oluşturmaktadır. Piaget ve Vygostky’nin kuramları kendi içinde tutarlı ve geçerli açıklama biçimleridir. Ancak her iki kuramcı da ele aldıkları bilişsel gelişim konusunu birbirinden zıt argümanlarla açıklamaktadır. Her iki görüşün de geçerli olduğu bu durumda, bu farklılığın nereden kaynaklandığını izah etmeye çalışmak çalışmamızın temel amacı olacaktır. Temel iddiamız, her iki yazarın da içinde yaşadığı tarihsel ve toplumsal koşulların görüşlerini belirdiğidir. Bu yazıda bunun izlerini ortaya koymaya çalışacağız.

References

  • Cüceloğlu, D. (1993) İnsan ve davranışı. (4. Basım) İstanbul: Remzi.
  • Durkheim, E. (1986). İntihar: toplumbilimsel inceleme. (Çev. Özer Ozankaya), Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Durkheim, E. (1994). Toplumbilimsel yöntemin kuralları. (Çev. Cemal Baki Akal) İstanbul: Bilim Felsefe Sanat.
  • Ergün, M. ve Özsüer S. (2006) Vygotsky’nin yeniden değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(2), 269-292.
  • Kaya, A. (Ed.) (2010). Eğitim psikolojisi (5. Basım). Ankara: Pegem.
  • Piaget, J. (1938). Çocukta dil ve düşünme. (Çev. Sabri Esat Siyavuşgil) İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Piaget, J. (1939). Çocukta hüküm ve muhakeme. (Çev. Sabri Esat Siyavuşgil) İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Piaget, J. (1980). Epistemoloji ve psikoloji. (Çev. Seçkin Cılızoğlu) İstanbul: Havass.
  • Piaget, J. (1984). Genetik epistemoloji. (Çev. Ali Cengizkan) Ankara: Birey ve Toplum.
  • Selçuk, Z. (2008). Eğitim psikolojisi. (15. Baskı) Ankara: Nobel.
  • Vygotsky, L. (1998). Düşünce ve dil (Çev. S. Koray) İstanbul: Toplumsal Dönüşüm.
  • Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2008). Eğitim psikolojisi / Gelişim-Öğrenme-Öğretim, Ankara: Pegem.
Year 2016, , 617 - 628, 25.06.2016
https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000191537

Abstract

References

  • Cüceloğlu, D. (1993) İnsan ve davranışı. (4. Basım) İstanbul: Remzi.
  • Durkheim, E. (1986). İntihar: toplumbilimsel inceleme. (Çev. Özer Ozankaya), Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Durkheim, E. (1994). Toplumbilimsel yöntemin kuralları. (Çev. Cemal Baki Akal) İstanbul: Bilim Felsefe Sanat.
  • Ergün, M. ve Özsüer S. (2006) Vygotsky’nin yeniden değerlendirilmesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 8(2), 269-292.
  • Kaya, A. (Ed.) (2010). Eğitim psikolojisi (5. Basım). Ankara: Pegem.
  • Piaget, J. (1938). Çocukta dil ve düşünme. (Çev. Sabri Esat Siyavuşgil) İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Piaget, J. (1939). Çocukta hüküm ve muhakeme. (Çev. Sabri Esat Siyavuşgil) İstanbul: Devlet Basımevi.
  • Piaget, J. (1980). Epistemoloji ve psikoloji. (Çev. Seçkin Cılızoğlu) İstanbul: Havass.
  • Piaget, J. (1984). Genetik epistemoloji. (Çev. Ali Cengizkan) Ankara: Birey ve Toplum.
  • Selçuk, Z. (2008). Eğitim psikolojisi. (15. Baskı) Ankara: Nobel.
  • Vygotsky, L. (1998). Düşünce ve dil (Çev. S. Koray) İstanbul: Toplumsal Dönüşüm.
  • Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2008). Eğitim psikolojisi / Gelişim-Öğrenme-Öğretim, Ankara: Pegem.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yüksel Yıldırım This is me

Publication Date June 25, 2016
Published in Issue Year 2016

Cite

APA Yıldırım, Y. (2016). Eğitim Sosyolojisi Perspektifi ile Piaget ve Vygotsky’nin Bilişsel Gelişim Kuramları Üzerine Sosyolojik Bir Analiz Denemesi. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 617-628. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000191537

All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License 

88x31.png


Bartın University Journal of Faculty of Education