Bu çalışmanın amacı, başarılı ve girişken ortaokul öğrencilerine imkân
tanıyarak onlara ilgi ve yetenekleri doğrultusunda, kendi projelerini yapabilme
ve tanıtabilme olanağı sağlamak ve öğrencilere sunulan bu fırsatın onların
akademik öz-yeterliklerine ve akademik motivasyonlarına katkısını belirlemektir.
Çalışma grubunu Kars il merkezinde bulunan ortaokul öğrencilerinden çalışmaya
katılmak isteyen 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. TÜBİTAK destekli bu
çalışmanın il Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla tanıtımı sonrasında 42
öğrenci çalışmaya katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Akademik Öz-Yeterlik
Ölçeği ve Akademik Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda,
öğrencilerin kendi yeteneklerine ve bulundukları okul ortamlarına yönelik
güvenlerinde bir değişme meydana gelmediği belirlenmiştir. Öğrencilerin
akademik motivasyon düzeylerine baktığımızda ise özdeşleşmiş dışsal motivasyon,
içe yansıtılmış dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk düzeylerinde bir değişme
meydana gelmediği tespit edilmiştir. Fakat proje çalışmasına katılan öğrencilerin,
proje çalışmaları sonrasında içsel motivasyon düzeylerinde anlamlı bir artış
olduğu görülmüştür. Bu durum öğretmenlerin, öğrencilerinin derse karşı içsel
olarak motive olmuş bir şekilde katılmalarını sağlamaları için derslerinde
proje çalışmaları yapabileceklerini göstermektedir.
The aim of this study is to enable successful and enterprising middle
school students to be able to make their own projects and introduce them in
line with their interests and abilities, and to determine the contribute of this
opportunity on their academic self-efficacy and academic motivation. İn the
study, a single group re-test-post-test experimental design was used. The
working group constitutes 7th grade students who want to participate in the
study from the middle school students in Kars province center. After the
presentation of this work supported by TÜBİTAK through the Provincial Education
Directorate (MEB), 42 students participated in the study. “Academic
Self-Efficacy Scale” and “Academic Motivation Scale” were used as data
collection tools. As a result of the study, it was determined that the students
did not change their confidence in their ability and the school environment.
When we look at the academic motivation levels of the students, it has been
determined that there is no change in the levels of identified external
motivation, introjected external motivation and amotivation. However, it was
seen that the students who participated in the project study showed a
significant increase in the levels of ntrinsic motivation after project work.
This demonstrates that teachers can do project work in their lessons in order to
ensure that their students participate in the lesson motivated internally.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education