Bu çalışma İngilizce öğretmeni adaylarının üstbilişsel
farkındalıklarının yaratıcı drama ile geliştirilmesini amaçlamaktadır.
Çalışmaya katılan 10 öğretmen adayına 18 saatlik drama eğitimi verilmiştir.
Drama eğitimi öncesi ve sonrasında aynı anket uygulanmış, sonrasında ayrıca
görüşme formları doldurulmuş, her atölye bitiminde odak grup tartışmaları
yapılmış ve katılımcı ürünleri toplanmıştır. Bu araçlarla elde edilen verilerin
nicel ve nitel karma analizlerinin sonucunda katılımcıların üstbilişsel
farkındalıklarında olumlu yönde bir gelişim olduğu görülmüştür. Ayrıca sadece
akademik ve mesleki farkındalık değil, kişisel gelişim anlamında bireysel
kazanımların oluştuğu da gözlemlenmiştir.
This study aims to improve the metacognitive awareness of English
language preservice teachers. 10 pre-service teachers who participated in the
study took part in an 18-hour-drama workshop. The same inventory, MAIT, was
administered to the participants twice: in the beginning and at the end of the
process. Additionally, interview forms were filled in, and focus group
discussions were held at the end of each drama session. Finally, drama products
were collected. As a result of the mixed method data analysis, it was found
that there was a positive improvement in the metacognitive awareness of the
participants. In addition, it was were observed that the participants gained
not only academic and professional awareness, but also personal development.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education