Abstract
Bu araştırmada öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme
(YBÖ) tutumları ile eğitim teknolojileri standartlarına yönelik öz-yeterlikleri
arasındaki ilişkilerin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın
katılımcıları 2016-2017 güz döneminde Bartın ilinde görev yapmakta olan 212
gönüllü öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri YBÖ tutum ölçeğinden,
eğitim teknolojileri standartlarına yönelik öz-yeterlik ölçeğinden ve kişisel bilgiler formundan elde
edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin YBÖ tutumları cinsiyete göre anlamlı bir şekilde
farklılaşmazken, eğitim teknolojisi standartlarına yönelik
öz-yeterlikleri bakımından istatistiksel olarak anlamlı farklılık
göstermektedir. Öğretmenlerin YBÖ tutumları hizmet içi eğitim alma
durumlarına göre anlamlı farklılık göstermekte iken, eğitim teknolojisi
standartlarına yönelik öz-yeterlikleri ise anlamlı farklılık göstermemektedir.
Öğretmenlerin YBÖ tutumları
ve eğitim teknolojisi standartlarına yönelik
öz-yeterlikleri okul türüne göre istatistiksel
olarak anlamlı farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin YBÖ tutumları ve eğitim
teknolojisi standartlarına yönelik öz-yeterlikleri günlük
internet kullanım sürelerine göre istatistiksel
olarak anlamlı farklılık göstermektedir. Korelasyon
analizi sonuçlarına göre öğretmenlerin YBÖ tutumları ile eğitim teknolojileri
standartlarına yönelik öz-yeterlik düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif
yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.