The purpose of this study is to identify the
effect of layered curriculum use for the 7th Grade “Circle and Circular Region”
subject on academic success and attitude towards Mathematics. In
the study designed as a quantitative one, “pretest-posttest experimental
design” was used. Participants included 44 students (22 in experimental group,
22 in control group) attending IMKB Secondary School of Bartın during the
2016-2017 school year. The experimental operations of the study lasted for six weeks. Lessons
were covered according to the layered curriculum in the experimental group
whereas they were covered as it was required by the current curriculum of the
school in the control group. As the data collection tool, an academic success test developed by the
researchers and the scale of attitude towards Mathematics developed by Önal
(2013) were used. For data analysis, SPSS 20.0 statistical package program was utilized. According to the findings, there was a significant difference between
pretest –posttest academic success points of experimental and control groups at
all sub-dimensions and overall in favor of the posttest.
Araştırmanın amacı, 7. sınıf Çember ve Daire
konusunda basamaklı öğretim uygulamasının öğrencilerin matematik dersine
ilişkin akademik başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Nicel olarak
tasarlanan araştırma, deneysel desenlerden öntest – sontest kontrol gruplu
desen ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Bartın ili merkez İMKB Ortaokulu’nda öğrenim gören 22’si deney, 22’si
kontrol grubunda olmak üzere toplam 44 öğrenciden oluşmaktadır. Altı hafta
süren deneysel işlem sürecinde dersler deney grubunda basamaklı öğretime uygun
şekilde kontrol grubunda ise halihazırda uygulanmakta olan programın
gerektirdiği şekilde işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak akademik başarı
testi ve matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde
SPSS 20.0 programından faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre; deney ve
kontrol gruplarının akademik başarı son test puan ortalamalarında anlamlı bir
farklılık bulunmamaktadır. Deney grubu akademik başarı ön test - son test puan
ortalamalarında son test lehine farklılık bulunmaktadır. Deney grubu ön test –
son test tutum puan ortalamaları arasındaki anlamlı farklılık son test
lehinedir. Deney ve kontrol grupları tutum puan ortalamalarında deney grubu
lehine farklılık bulunmaktadır. Sonuçlar, basamaklı öğretim uygulamasının halihazırda uygulanmakta olan
öğretim programına göre öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını
geliştirmede daha etkili olduğunu göstermektedir. Özellikle matematik dersine
karşı olumsuz ön yargılara sahip öğrenciler için basamaklı öğretim modeli
matematik dersinin farklı kazanımlarını gerçekleştirmek için kullanılabilir.
Basamaklı öğretim modelinin farklı bağımlı değişkenler üzerindeki etkisi,
öğrenci merkezli çeşitli model ve yöntemlerle desteklenerek araştırılabilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 3 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education