Bilişsel stillere sahip bireylerin bilgi işleme becerileri ve eğilimleri arasındaki farklılıklar bireysel farklılıklardan doğmaktadır. Bu alanda yapılan araştırmalar hızla artsa da henüz çözüme kavuşturulmamış birçok soru bulunmaktadır. Bu amaçla, bilişsel stilleri farklı olan öğretmen adaylarının uzamsal becerileri bu çalışmada incelenmiştir. Öğretmen adaylarının bilişsel stillerinin farklılıklarını incelemek için bilişsel test olarak Grup Saklı Şekiller Testi kullanılmıştır. Bu test ile birlikte öğretmen adayları alan bağımlı ve alan bağımsız olarak iki gruba ayrılmıştır. Öğretmen adaylarının uzamsal becerilerini incelemek için ise Uzamsal Görselleştirme Beceri Testi kullanılmıştır. Bilişsel stilleri farklı olan öğretmen adaylarının uzamsal becerileri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Alan bağımsız bilişsel stile sahip öğretmen adaylarının alan bağımlılara göre uzamsal beceri testinde başarılı oldukları bulunmuştur. Uzamsal görselleştirme testi puanları cinsiyet değişkeni açısından incelendiğinde erkeklerin kızlara göre daha başarılı oldukları bulunmuştur.
Bilişsel stillere sahip bireylerin bilgi işleme becerileri ve eğilimleri arasındaki farklılıklar
bireysel farklılıklardan doğmaktadır. Bu alanda yapılan araştırmalar hızla artsa da henüz çözüme
kavuşturulmamış birçok soru bulunmaktadır. Bu çalışma da, farklı bilişsel stilleri sahip olan öğretmen
adayların uzamsal becerileri incelenmiştir. Öğretmen adaylarının bilişsel stillerinin farklılıklarını incelemek
için bilişsel test olarak Grup Saklı Şekiller Testi kullanılmıştır. Bu test ile birlikte öğretmen adayları alan
bağımlı ve alan bağımsız olarak iki gruba ayrılmıştır. Öğretmen adaylarının uzamsal becerilerini incelemek
için ise Uzamsal Görselleştirme Beceri Testi kullanılmıştır. Bilişsel stilleri farklı olan öğretmen adaylarının
uzamsal becerileri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Alan bağımsız bilişsel stile sahip öğretmen
adaylarının alan bağımlılara göre uzamsal beceri testinde başarılı oldukları bulunmuştur. Uzamsal
görselleştirme testi puanları cinsiyet değişkeni açısından incelendiğinde erkeklerin kızlara göre daha başarılı
oldukları bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 8, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education