Bartin University Journal of Faculty of Education (BUJFED) is a international refereed journal that is published two times a year. The responsibility lies with the authors of papers
Bu çalışmada kavramsal değişim yaklaşımının doğru akım devreleri konusundaki kavram
yanılgılarının giderilmesine etkisi araştırılmıştır. Çalışma bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan
139 birinci sınıf fen bilgisi öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yarı-deneysel desen
kullanılmış olup, çalışma üç hafta sürmüştür. Deney grubunda kavramsal değişim yaklaşımını temel alan
öğretim yapılırken, kontrol grubunda öğretmen merkezli geleneksel düz anlatım yöntemi kullanılmıştır.
Kavramsal değişimi sağlamak için kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş çalışma yaprakları geliştirilerek,
simülasyon programı ile birlikte uygulanmıştır. Üç-aşamalı kavram yanılgısı testi ölçüm aracı olarak
kullanılmış olup bu test ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ön-test ve son-test sonuçlarına göre testin
her aşamasında doğru cevap yüzdeleri ile 11 farklı kavram yanılgısı yüzdeleri frekans analizi ile
hesaplanmıştır. Sonuçlar kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş çalışma yaprakları ve simülasyon programı
kullanılarak gerçekleştirilen kavramsal değişim temelli öğretimin öğrencilerin doğru akım devreleri
konusundaki kavramsal anlamalarını arttırma ve kavram yanılgılarını azaltmada öğretmen merkezli düz
anlatım yöntemine göre daha etkili olduğunu göstermiştir. Fizik öğretiminde kavram yanılgılarını azaltmak
için Kavram karikatürleriyle zenginleştirilmiş çalışma yaprakları ve simülasyon programlarının kullanılması
önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education