Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory
Eğitim fakültelerinde yürütülen eğitim programlarının mobil araçlarla desteklenmesi, öğrencilerin
istedikleri zaman ve yerde öğrenmelerini sürdürebilmeleri, mobil araçlarla öğrenme becerilerini üst düzeyde
geliştirmeleri ve öğretmen olduklarında bu teknolojileri etkili biçimde kullanabilmelerinin sağlanması amacıyla
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yürütülen ve Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı 2014 Yılı sosyal Kalkınma
Mali Destek Programı çerçevesinde desteklenen “Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine” projesi
gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı “Bilgi Teknolojisinden Beyin Teknolojisine” mobil öğrenme projesinin
değerlendirilmesidir. Çalışmada, projenin genel yapısı ve aşamaları betimlenerek değerlendirilmiştir. Proje derslerin
mobil cihazlarla desteklenmesi için gerekli alt yapı oluşturulması, derslere yönelik elektronik materyal ve
dokümanların hazırlanması, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının kullanacakları mobil araçların sağlanması,
derslerin mobil öğrenme sistemi ile desteklenmesi faaliyetlerinden oluşmaktadır. Araştırma sonunda; proje
sürecinin planlandığı gibi tamamlandığı, mobil öğrenme projesine yönelik 60 ders açıldığı; Türkçe, Fen, Sosyal, Sınıf
ve Matematik öğretmenliğine yönelik bu derslerde dosya paylaşımı yapıldığı, öğrencilere duyurular yapıldığı, sistem
üzerinde ödev verildiği, toplandığı ve notlandırıldığı, sınav yapıldığı ve notlandırıldığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | USOS 2015 ÖZEL SAYISI |
Authors | |
Publication Date | October 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Special Issue |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education