The purpose of the study is to explore a group of EFL teacher candidates’ opinions on the reflective, video-based, and micro-analytic practicum with a focus on classroom interaction. A practicum course was designed to improve pre-service teachers’ classroom interactional competence and help pre-service teachers develop teacher reflection. For this reason, pre-service teachers’ lessons were video-taped and they were required to analyse their lessons with a focus on classroom interaction. First, they learnt classroom interactional competence framework and learnt how to analyse their lessons with a micro-analytic perspective. And then, they engaged in a reflective cycle in which they watched their videos, chose a significant segment and reflected on this segment. In addition, they exchanged feedback with each other in this cycle. At the end of the term, they were required to reflect on the whole process. This study explored the pre-service teachers’ reflections on this reflective cycle and specific components of the practicum. In addition, the researcher’s field notes were part of the data set. The content analysis of the reports indicated that pre-service teachers benefitted from this practicum course. In the light of their views, suggestions and implications for the practicum will be presented.
EFL pre-service teacher education practicum video-based reflective practicum classroom interactional competence teacher reflection
Bu nitel çalışmanın amacı bir grup İngilizce öğretmen adayının almış olduğu öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin görüş ve düşüncelerini ortaya koymaktır. Öğretmenlik uygulaması dersinde öğretmen adaylarının verdikleri dersler video kameralar aracılığı ile kaydedilmiş, öğretmen adaylarına sınıf içi etkileşimsel yeti ile ilgili dersler verilmiş, sınıf içi etkileşimini çeviriyazıya dökme ve inceleme yöntemleri anlatılmıştır. Öğretmen adayları sınıf içi etkileşimsel yeti çerçevesinde kendi ve akranlarının derslerini incelemiş ve yansıtıcı düşünce uygulamaları ile sınıf içi pratiklerini değerlendirmişlerdir. Dönem sonunda öğretmen adaylarından tüm dönemi değerlendiren yansıtıcı raporlar yazmaları istenmiştir. Öğretmen adaylarının yazılı yansıtmaları içerik analizi ile incelenmiş ve bu çok katmanlı öğretmenlik uygulaması ile ilgili görüşleri belirlenmiştir. Aynı zamanda araştırmacının alan notları da araştırmanın veri setinin bir parçasını oluşturmuştur. Araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının derslerini videoya kaydetmenin öğretmen öğrenmesine ve yansıtıcı düşünmesine faydası olduğunu düşündüklerini göstermiştir. Ayrıca sınıf içi iletişimsel yeti ile öğrenme arasındaki ilişkiyi öğretmen adaylarının benimsedikleri ve uygulamalarına yansıttıkları da diğer bir bulgudur. Araştırma sonucunda öğretmenlik uygulaması dersinin bileşenleri ile ilgili öğretmen adaylarının görüşleri ayrıntılı bir şekilde ele alınılacaktır.
öğretmenlik uygulaması video temelli öğretmenlik uygulaması yansıtıcı düşünme hizmet öncesi İngilizce öğretmeni eğitimi video aracılığı ile yansıtıcı düşünme uygulamaları sınıf içi etkileşimsel yeti öğretmen eğitiminde yansıtıcı düşünme
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 10, 2023 |
Publication Date | April 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 12 Issue: 2 |
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
Bartın University Journal of Faculty of Education