Dil, kültür, maddi ve manevi değerler eğitim aracılığıyla gelecek nesillere aktarılır. Bu eğitim sürecinde,
çeşitli yöntemler ve araçlar kullanılır. Bunlardan biri de nitelikli çocuk kitaplarıdır. Günümüzdeki çocuk
edebiyatı yazarlarının amacı, çocuğa kitabı sevdirmek, dil zenginliğini geliştirmek ve değerler öğretmektir. Bu
bağlamda bu çalışmada, çağdaş çocuk edebiyatı yazarlarımızdan biri olan İncilâ Çalışkan’ın örneklem olarak ele
alınan “Babamın Kitap Sandığı” adlı çocuk kitabı, değerler ve dil zenginliği açısından incelenmiştir. Çalışma,
betimsel nitelikte bir araştırma olup, tarama modellerinden doküman incelemesi yöntemi esas alınarak
yapılmıştır. Eserde, temizlik (13), yardımlaşma (13), sevgi (25), sorumluluk (8), paylaşma (9), saygı (10),
arkadaşlık (8), iyilik (4), misafirperverlik (6) ve hoşgörü (3) değerleri mevcuttur. Eser, bulundurduğu değerler
bakımından zengin seviyededir. Eserde atasözü tespit edilememiştir. Eserde, birbirinden farklı 62 olmak üzere,
toplam 79 adet deyim, birbirinden farklı 43 olmak üzere, toplam 56 adet ikileme grubu yer almıştır. Eser,
içerisinde bulundurduğu atasözleri bakımından yetersiz ancak, deyimler ve ikileme grupları bakımından zengin
seviyededir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |