Review
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 131 - 144, 01.07.2019

Abstract

References

  • 1. KİRAZLAR, N., "organik (Organik) Tarım Mevzuatı", Türkiye 2. Organik Tarım Sempozyumu,S: 11-19, Kasım 2001.2. F, Karaer., S, Gürlük., "Gelişmekte olan ülkelerde tarım-çevre-ekonomi etkileşimi", Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(2), 197-206, 2003.3. ATILGAN, A., COŞKUN, A., SALTUK, B.,& ERKAN, M., "Antalya yöresindeki seralarda kimyasal ve organik gübre kullanım düzeyleri ve olası çevre etkileri", Ekoloji, 15(62), 37-47,2007.4. Anonim. www.ecas.com.tr. Erişim Tarihi: 14.12.2018.5. Anonim, www.tarimpusulasi.com/bilgi-deposu/yesil-devrim-nedir/5594. Erişim Tarihi: 03.01.2019.6. D., ÖZTÜRK, A.İSLAM., "Türkiye' de organik ürünlerin pazarlanması", Sosyal bilimler araştırmaları dergisi.I, (2014):75-94: Ordu, 2014.7. Anonim, http://apelasyon.com/Yazi/491-organik-tarimin-onemi. Erişimi Tarihi: 11.12.2018.8. C. AKBAY, S.CANDEMİR., & E. ORHAN., "Türkiye' de yaş meyve ve sebze ürünleri üretim ve pazarlaması", Fen ve Mühendislik Dergisi, 8(2), 96-107, 20059. DEMİRYÜREK, K., "Organik Tarım Kavramı ve Organik Tarımın Dünya ve Türkiye' deki Durumu", GOÜ, Ziraat Fakültesi Dergisi, 28(1), 27-36, 2011.10. Anonim. www.gidabilimi.com. Erişim Tarihi: 11.12.2018.11. Anonim. www.dunyaatlasi.com. Erişim Tarihi: 11.12.2018.12. Anonim, https://www.tarimorman.gov.tr/Konular/Bitkisel-Uretim/Organik-Tarim/Genel-Bilgiler. Erişim Tarihi: 11.12.2018.13. F, ÇOBANOĞLU., F, IŞIN.,"Organik Kuru İncir Üreticilerinin Organik Tarım Sistemi Tercihini Etkileyen Kriterlerin Analitik Hiyerarşi Süreci İle Analizi", Tarım Ekonomisi Dergisi 15(2): 63-71, 2009.14. Anonim. http://www.ziraatciyiz.biz/organik-tarimin-avantajlari-ve-dezavantajlari-t504.html. Erişim Tarihi: 11.12.2018.15. Anonim. http://www.ecas.com.tr/organik-tarimin-amaci-nedir. Erişim Tarihi: 11.12.2018.16. Anonim. http://www.tarimsitesi.net/icerik-664-Organik-Tarimin-Tarihcesi-ve-Gelisimi.html. Erişim Tarhi: 16.12.2018.17. A, KOÇ., "Kriz Dönemlerinde Reklam Neden Önemlidir?", MediaCat Pazarlama İletişim Dergisi,Yıl:7, sayı:48, İstanbul;1999.18. Üner, M.M., "Pazarlama karması paradigmasında pazarlama tanımı" , Pazarlama ve İletişim Kültür Dergisi, 29(3): p. 4-16, 2009.19. Anonim, https://mehmetakpinar.wordpress.com/2015/04/26/35/ 03.01.2019.20. ALBAY, M.N., "Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15(2), 2010.21. Baysel, B., Türkiye’de organik tarım üretiminin önemi ve tarımsal ürün ihracatı içerisindeki payı. 2013, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Yüksek Lisans Tezi, İstanbul; 2013.22. UZUN, F., Organik Tarım Üretim ve İhracatı. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2006.23. NARDALI, S., Etik Pazarlama Anlayışı Çerçevesinde Organik Tarım Ürünleri Pazarlaması. Basılmamış Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa, 2009.24. KARA, A., Organik Ürünlerin Pazarlanmasında Tüketicilerin Tutumlarının ve Tercihlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya, 2007.25. ETI, H.S., Organik gıdaların pazarlanması ve organik gıdalara karşı tüketici tutum ve davranışları analizi.Doktora Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ, 2014.26. KURT, Z., Organik Tarım Ürünleri Pazarlaması ve Uygulamalar. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 2006.27. GENÇELİ, H.İ., Organik tarım ürünlerinin pazarlamasında marketlerin rolü. Yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2013.28. ÇAĞDAŞ, E., Türkiye' de Ekolojik Tarım Ürünlerinin Pazarlanması ve Rapunzel Ltd.Şti. Yapılan uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, 2003.29. ECE, S., Organik Tarım İşletmelerinde Pazarlama Sorunlarına Yönelik Şanlıurfa İlinde Bir Araştırma. Basılmamış yüksek lisans tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa,2008.30. Dalkıran, G.B., Türkiye'de ekolojik ürünlerin pazarlama süreci ve turizm boyutu. Doktora Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ, 2009.31. Karabaş, S., Organik ürünlerin pazarlanmasında üretici-tüketici davranışları ve bu davranışları etkileyen faktörlerin belirlenmesi (Samsun ili örneği). Doktora Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tokat, 2011.32. ALSULTAN, G.Y.K., Organik ürün pazarlamasında satın alma nedenlerine ilişkin bir araştırma Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2018.33. Gök, S. A., Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Organik Tarım İşletmelerinin Pazarlama Faaliyetleri Ve Sorunlara Yönelik Yaklaşımları.Basılmamış Yüksek lisans Tezi,Ankara Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Ankara,2008.34. E. GÜRKAN., Avrupa birliğinde organik tarım pazarı. Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2007.35. D. AYLA, D.ALTINTAŞ., "Organik Üretim ve Pazarlama Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme", Kastamonu Universtiy Journal of Ecenomics & Administrative Sciences Faculty, 19(4), 7-17, 2017.36. Yanmaz, R., Organik ürünlerin pazarlanmasi ve ticareti, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, 06110/Ankara, 2011.37. DASCi, M., BEDİR,S ., KIZILTAŞ, S.,CENGİZ, M.M., & BOZ, H., Yöresel Organik Ürünlerde Üretim ve Pazarlama Problemleri," Türkiye IV. Organik Tarım Sempozyumu, 28 Haziran-1 Temmuz 2010. Erzurum, (Poster Bildirimi)".38. KARAMAN, S., D. ÖZSAYIN., H, KARAHAN., "Organik yaş meyve ve sebzelerin doğrudan pazarlanmasında tüketici memnuniyeti", Tarım Bilimleri araştırma Dergisi, (1): 83-87, 2013.

Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 131 - 144, 01.07.2019

Abstract

Organik tarım tüm dünyayı
ilgilendiren ve birçok sağlık sorunlarının önüne geçen önemli tarımsal bir
araçtır. Geçmişten günümüze önemini korumaya çalışan ancak besin açısından
yeterli üretimin yapılması zor olan bir süreci kapsar. Hızlı nüfus artışına
cevap verebilecek hızlı üretim organik tarımda söz konusu değildir. Bundan
dolayı birçok kimyasal girdiler kullanılarak bunun önüne geçilmeye çalışılsa da
bu durumda çevre ve insan sağlığı açısından büyük tehditler oluşturmaktadır ve
organik tarım söz konusu olmamaktadır. Kimyasal girdiler kullanılarak birim
alandan alınan ürün miktarı da arttırılmaya çalışılmakta, böylece nüfusun besin
ihtiyacının büyük miktarı karşılanabilmektedir. Ancak bunu yaparken doğanın
dengesinde bozulmalar meydana geleceğini göz ardı etmememiz gerekmektedir. İlerleyen
zamanlarda üreticilerde ve tüketicilerde sağlık ve güvenli gıdalar tüketmek
istemeleri, organik tarıma olan duyarlılığın artması sonucu organik tarım
ürünleri üretilmeye başlanmış, ülkemizde ve dış ülkelerden belirli ürünlerde talep
artışları olmuştur. Buna paralel olarak da organik tarım ürünlerinin
pazarlanmasına yönelik çalışmalarda artış meydana gelmiştir. Bu çalışmada; Türkiye’
de organik tarım ürünlerinin pazarlanması konusunda yapılmış çalışmalar ve
organik tarımın geçmişten günümüze nasıl bir yol izlediği üzerinde durulmuştur.
Bu çerçevede organik tarım sistemi başlığı altında organik tarımın tanımına,
organik tarımın tarihi gelişimine, faydalarına, dezavantajlarına, amaçlarına,
pazarlama kavramına ve tarihi gelişimine yer verilmiştir.

References

  • 1. KİRAZLAR, N., "organik (Organik) Tarım Mevzuatı", Türkiye 2. Organik Tarım Sempozyumu,S: 11-19, Kasım 2001.2. F, Karaer., S, Gürlük., "Gelişmekte olan ülkelerde tarım-çevre-ekonomi etkileşimi", Doğuş Üniversitesi Dergisi, 4(2), 197-206, 2003.3. ATILGAN, A., COŞKUN, A., SALTUK, B.,& ERKAN, M., "Antalya yöresindeki seralarda kimyasal ve organik gübre kullanım düzeyleri ve olası çevre etkileri", Ekoloji, 15(62), 37-47,2007.4. Anonim. www.ecas.com.tr. Erişim Tarihi: 14.12.2018.5. Anonim, www.tarimpusulasi.com/bilgi-deposu/yesil-devrim-nedir/5594. Erişim Tarihi: 03.01.2019.6. D., ÖZTÜRK, A.İSLAM., "Türkiye' de organik ürünlerin pazarlanması", Sosyal bilimler araştırmaları dergisi.I, (2014):75-94: Ordu, 2014.7. Anonim, http://apelasyon.com/Yazi/491-organik-tarimin-onemi. Erişimi Tarihi: 11.12.2018.8. C. AKBAY, S.CANDEMİR., & E. ORHAN., "Türkiye' de yaş meyve ve sebze ürünleri üretim ve pazarlaması", Fen ve Mühendislik Dergisi, 8(2), 96-107, 20059. DEMİRYÜREK, K., "Organik Tarım Kavramı ve Organik Tarımın Dünya ve Türkiye' deki Durumu", GOÜ, Ziraat Fakültesi Dergisi, 28(1), 27-36, 2011.10. Anonim. www.gidabilimi.com. Erişim Tarihi: 11.12.2018.11. Anonim. www.dunyaatlasi.com. Erişim Tarihi: 11.12.2018.12. Anonim, https://www.tarimorman.gov.tr/Konular/Bitkisel-Uretim/Organik-Tarim/Genel-Bilgiler. Erişim Tarihi: 11.12.2018.13. F, ÇOBANOĞLU., F, IŞIN.,"Organik Kuru İncir Üreticilerinin Organik Tarım Sistemi Tercihini Etkileyen Kriterlerin Analitik Hiyerarşi Süreci İle Analizi", Tarım Ekonomisi Dergisi 15(2): 63-71, 2009.14. Anonim. http://www.ziraatciyiz.biz/organik-tarimin-avantajlari-ve-dezavantajlari-t504.html. Erişim Tarihi: 11.12.2018.15. Anonim. http://www.ecas.com.tr/organik-tarimin-amaci-nedir. Erişim Tarihi: 11.12.2018.16. Anonim. http://www.tarimsitesi.net/icerik-664-Organik-Tarimin-Tarihcesi-ve-Gelisimi.html. Erişim Tarhi: 16.12.2018.17. A, KOÇ., "Kriz Dönemlerinde Reklam Neden Önemlidir?", MediaCat Pazarlama İletişim Dergisi,Yıl:7, sayı:48, İstanbul;1999.18. Üner, M.M., "Pazarlama karması paradigmasında pazarlama tanımı" , Pazarlama ve İletişim Kültür Dergisi, 29(3): p. 4-16, 2009.19. Anonim, https://mehmetakpinar.wordpress.com/2015/04/26/35/ 03.01.2019.20. ALBAY, M.N., "Geleneksel Pazarlamadan Yeni Pazarlama Yaklaşımlarına Geçiş Süreci", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15(2), 2010.21. Baysel, B., Türkiye’de organik tarım üretiminin önemi ve tarımsal ürün ihracatı içerisindeki payı. 2013, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Yüksek Lisans Tezi, İstanbul; 2013.22. UZUN, F., Organik Tarım Üretim ve İhracatı. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2006.23. NARDALI, S., Etik Pazarlama Anlayışı Çerçevesinde Organik Tarım Ürünleri Pazarlaması. Basılmamış Doktora Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa, 2009.24. KARA, A., Organik Ürünlerin Pazarlanmasında Tüketicilerin Tutumlarının ve Tercihlerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya, 2007.25. ETI, H.S., Organik gıdaların pazarlanması ve organik gıdalara karşı tüketici tutum ve davranışları analizi.Doktora Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ, 2014.26. KURT, Z., Organik Tarım Ürünleri Pazarlaması ve Uygulamalar. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 2006.27. GENÇELİ, H.İ., Organik tarım ürünlerinin pazarlamasında marketlerin rolü. Yüksek lisans tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2013.28. ÇAĞDAŞ, E., Türkiye' de Ekolojik Tarım Ürünlerinin Pazarlanması ve Rapunzel Ltd.Şti. Yapılan uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir, 2003.29. ECE, S., Organik Tarım İşletmelerinde Pazarlama Sorunlarına Yönelik Şanlıurfa İlinde Bir Araştırma. Basılmamış yüksek lisans tezi, Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Şanlıurfa,2008.30. Dalkıran, G.B., Türkiye'de ekolojik ürünlerin pazarlama süreci ve turizm boyutu. Doktora Tezi, Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tekirdağ, 2009.31. Karabaş, S., Organik ürünlerin pazarlanmasında üretici-tüketici davranışları ve bu davranışları etkileyen faktörlerin belirlenmesi (Samsun ili örneği). Doktora Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Tokat, 2011.32. ALSULTAN, G.Y.K., Organik ürün pazarlamasında satın alma nedenlerine ilişkin bir araştırma Yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta, 2018.33. Gök, S. A., Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Organik Tarım İşletmelerinin Pazarlama Faaliyetleri Ve Sorunlara Yönelik Yaklaşımları.Basılmamış Yüksek lisans Tezi,Ankara Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü, Ankara,2008.34. E. GÜRKAN., Avrupa birliğinde organik tarım pazarı. Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2007.35. D. AYLA, D.ALTINTAŞ., "Organik Üretim ve Pazarlama Sorunları Üzerine Bir Değerlendirme", Kastamonu Universtiy Journal of Ecenomics & Administrative Sciences Faculty, 19(4), 7-17, 2017.36. Yanmaz, R., Organik ürünlerin pazarlanmasi ve ticareti, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, 06110/Ankara, 2011.37. DASCi, M., BEDİR,S ., KIZILTAŞ, S.,CENGİZ, M.M., & BOZ, H., Yöresel Organik Ürünlerde Üretim ve Pazarlama Problemleri," Türkiye IV. Organik Tarım Sempozyumu, 28 Haziran-1 Temmuz 2010. Erzurum, (Poster Bildirimi)".38. KARAMAN, S., D. ÖZSAYIN., H, KARAHAN., "Organik yaş meyve ve sebzelerin doğrudan pazarlanmasında tüketici memnuniyeti", Tarım Bilimleri araştırma Dergisi, (1): 83-87, 2013.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Agricultural Engineering
Journal Section Review
Authors

Döndü Çınar

Bora Göktaş This is me 0000-0003-2159-0241

Publication Date July 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Çınar, D., & Göktaş, B. (2019). Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 2(1), 131-144.
AMA Çınar D, Göktaş B. Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. July 2019;2(1):131-144.
Chicago Çınar, Döndü, and Bora Göktaş. “Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2, no. 1 (July 2019): 131-44.
EndNote Çınar D, Göktaş B (July 1, 2019) Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2 1 131–144.
IEEE D. Çınar and B. Göktaş, “Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler”, Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 1, pp. 131–144, 2019.
ISNAD Çınar, Döndü - Göktaş, Bora. “Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi 2/1 (July 2019), 131-144.
JAMA Çınar D, Göktaş B. Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019;2:131–144.
MLA Çınar, Döndü and Bora Göktaş. “Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler”. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, vol. 2, no. 1, 2019, pp. 131-44.
Vancouver Çınar D, Göktaş B. Organik Tarım Ürünleri Konusunda Yapılmış Pazarlama Çalışmalarından Örnekler. Bayburt Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi. 2019;2(1):131-44.

Indexing