İçerik temelli yabancı dil öğretim modeli, yabancı dil ve içerik bilgisini farklı yoğunlukta olsa da aynı anda öğretmeyi amaçlar. Model, ikinci dil olarak İngilizce öğrenilen ülkeler ile çift dilde eğitim yapan kurumlarda sıklıkla uygulanmaktadır. Bu model, uluslararası yabancı dil öğretimi alanında sistemli bir şekilde araştırılan başarılı bir modeldir. Ancak, bu konuyla ilgili Türkiye gibi İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenildiği ülkelerde sınırlı sayıda araştırma bulunmaktadır. Yakın bir zamana kadar bu alandaki bilgi kaynağının tamamını Amerika ve Kanada gibi ikinci dil ortamlarında yürütülen çalışmalar oluşturmaktaydı. Bu durum Avrupa’da da bu modelin yaygın şekilde uygulanmasıyla değişmiştir ve Avrupa’da dil ve içerik tümleştirilmiş modele ait yürütülen çalışmalar önemli katkılar sağlamaya başlamıştır. Türkiye’de ise Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni yabancı dil eğitim müfredatlarında özellikle 7. ve 8. sınıflarda içerik temelli modelin uygulanmasını planlandığını açıklamasıyla içerik temelli model uygulamalarının artacağı öngörülmektedir. Bu durum göz önünde bulundurularak bu modelin kırk yılı aşkın süredir araştırıldığı Kuzey Amerika örnekleri gözden geçirilmeli ve araştırmaların ortaya koyduğu sonuçların ışığında planlanmalıdır. Ayrıca Türkiye’de günümüze dek uygulanmış uygulama örnekleri ve araştırma çalışmalarının bulguları yeni programların oluşturulması aşamasında ele alınmalı ve programlar bu bağlamda oluşturulmalıdır.
İçerik temelli yabancı dil öğretimi içerik bilgisi dil becerisi biçim odaklı yabancı dil öğretim metodu
Journal Section | Original Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 30 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.