Bu çalışmada, denetimli ve bilinçli işlenen açık bilgilerin saklandığı bildirimsel bellek ve farkındalık göstermeden otomatik
olarak işlenen örtük bilgilerin saklandığı yöntemsel bellek türlerinin dil işlevlerini gerçekleştirmedeki katkılarının
incelenmesiyle dil öğrenme yatkınlığının tanımlanması amaçlanmaktadır. Araştırmada bir devlet üniversitesine devam
etmekte olan 72 katılımcıya işler belleği, açık/örtük bilgiyi, dil yatkınlığını ve dil yeterliliğini ölçen testler uygulanmıştır.
Korelasyon analizleri dil testlerinin kendi aralarında anlamlı ilişkiler gösterdiğini ve işler bellek ile dil yatkınlığı arasında
anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymuştur. Temel bileşenler analizinde işler bellek ve dil yatkınlığı aynı faktöre yüklenirken
dil testleri de bir arada tek bir faktöre yüklenmiştir. Çalışmanın sonuçları, ergenlikten sonra formel ortamlarda ikinci dil
öğrenen bir katılımcı grubunda dil öğrenme yatkınlığının işler bellekle ilişkisini ortaya koyarak güncel dil yatkınlık
modellerini desteklemektedir.
Journal Section | Original Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 32 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.