Herhangi bir konuyu öğretebilmek için o konuyu belli bir düzeyde anlamış olmanın gerekliliği aşikardır. Ancak sadece konuyu bilmenin öğretmek için yeterli olmadığı da bilinmektedir. Bu bizi "öğretmenin bilgisi ne çeşit bir bilgidir?" sorusuna götürür. Bu yazıda, öğretmek için gerekli alan bilgisi kuramsal bir bakış açısından incelenmektedir. Öğretmen eğitimi alanında etkili olan bilimsel çalışmalar incelenerek pedagojik alan bilgisi kavramı ve bu kavramın eğitim teknolojileri alanına uyarlanmış biçimi olan teknolojik pedagojik alan bilgisi kavramı açıklanmaktadır. Öğretmen eğitimi için bu çalışmaların anlamı tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | September 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 27 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.