Editorial
BibTex RIS Cite

Türkiye'de STEM Eğitiminde Araştırmalar ve Uygulamalar

Year 2020, Volume: 37 , 1 - 2, 17.12.2020

Abstract

Hızla değişen dünyada fen bilimleri, matematik ve mühendislik uygulamaları ile bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ülkelerin geleceğine yön verir hale gelmiştir. 21. yy’da artık sanayileşmeyi geride bırakıp dijital çağa ayak uyduran ülkeler ön plana çıkarken küreselleşen dünyada eğitim alanında da yeni yönelimler ortaya çıkmıştır. 21. yy vatandaşını yetiştirmek için bir çok ülke ulusal öğretim programlarında değişikliklere giderken eğitim alanında yapılan araştırmalarda da yeni beceriler ve yaklaşımlar ön plana çıkmıştır. STEM, 1990’larda Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Bilim Vakfı (NSF) raporlarında SME&T olarak anılıyordu. 2001 yılında NSF Eğitim ve İnsan Kaynakları Birimi Direktörü Judith Ramaley, kısaltmanın kulağa hoş gelmemesinden dolayı STEM önerisinde bulunduktan sonra STEM kısaltması bir isim halini alıp tüm dünyada kullanılır oldu. STEM; Science (Fen), Technology (Teknoloji), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) disiplinlerinin kısaltması olarak kullanılmaktadır.

Year 2020, Volume: 37 , 1 - 2, 17.12.2020

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Articles
Authors

Sevil Akaygün

Fatma Aslan-tutak

Serkan Özel

Publication Date December 17, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 37

Cite

APA Akaygün, S., Aslan-tutak, F., & Özel, S. (2020). Türkiye’de STEM Eğitiminde Araştırmalar ve Uygulamalar. Bogazici University Journal of Education, 37, 1-2.