Günümüzde birçok özel okulda öğretim yönetim sistemi olarak Diji Demi sistemi kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı ters yüz edilmiş öğrenmenin uygulandığı sınıflarda kesintisiz öğrenme ilkeleri bağlamında Diji Demi sisteminin yetkinliğini ve özelliklerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi araştırma yöntemi olarak kullanılmıştır. Wong ve Looi (2011)’nin belirtmiş oldukları Kesintisiz Öğrenme ilkeleri çerçevesinde doküman incelemesi yöntemi ile Diji Demi Sistemi’nin özellikleri değerlendirilmiştir. Sonuçlar, Diji Demi Sistemi’nin kesintisiz öğrenme ilkelerinden formal ve informal öğrenme ortamı içerme, kişiselleştirilmiş ve sosyal öğrenmeyi içerme, her yerde ve her zaman öğrenme, bilginin sentezlenmesi ilkelerini karşıladığı bulunmuştur. Ayrıca, sistemin kullanıcılarına çevrimiçi veya çevrimdışı olarak bilgiye her durumda ulaşabilmelerine olanak sağlayan özelliği ile bilginin her yerde hazır ve ulaşılma, simülasyon özellikleri ile de kesintisiz öğrenme ilkelerinden gerçek ve sanal dünyaları içerme ve çoklu pedagojik ya da öğrenme etkinliği modelleri içerme ilkesini de karşılamakta ve kullanıcılara gerçek ve sanal dünyayı iç içe yaşama imkanı sunmaktadır. Bunların yanı sıra sistemin özelliklerine bakıldığında çoklu araç türlerinin birlikte kullanımı ilkesini tam olarak karşılayamadığı, kullanıcıların sistemi mobil araçlarla kullanırken teknik sorunlar yaşadığı görülmüştür. Sistem, çoklu öğrenme görevleri arasında kesintisiz geçişler yapabilme ilkesi kapsamında değerlendirildiğinde sistemin bu ilkeyi karşıladığı ancak çoklu öğrenme görevleri arasında geçişlerin zaman kaybına yol açabileceği öngörülmektedir.
Kesintisiz Öğrenme Ters Yüz Edilmiş Sınıf Diji Demi Öğrenme Yönetim Sistemi Uzaktan Öğrenme
Seamless Learning Flipped Classroom Diji Demi Learning Management System Distance Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
2017