Çalışmada okul öncesi dönemde çocuğu bulunan çalışan ve çalışmayan annelerin Covid-19 pandemisi sürecinde çocukları hakkında yaşamış oldukları güçlüklere ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılarak gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, okul öncesi dönemde çocuğu bulunan 15 çalışan ve 15 çalışmayan anne olmak üzere toplamda 30 anne oluşturmuştur. Çalışmada veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu ve Ebeveyn Görüşme Formu ile toplanmış, MAXQDA programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında çalışan ve çalışmayan anneler, pandemi dönemindeki eğitim sürecinde çocuklarının daha çok okul ortamındaki düzene, öğretmenlerinin ilgisine ve yaşıtlarıyla bir arada olmaya ihtiyaç duyduklarını belirtmiş, bu kapsamda çocuklarına yeterli düzeyde eğitim sunma ve okulun sağladığı düzeni sağlama konusunda güçlük yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Araştırmada çalışan ve çalışmayan anneler, pandemi sürecinde çocuklarının günlük rutinlerinde değişiklikler yaşandığını, çocuklarının bakımı ile daha fazla ilgilenmek zorunda kalmaları nedeniyle bakım sürecine ilişkin iş güçlerinin arttığını, çocuklarında olumsuz davranış değişikliklerinin oluştuğunu, özellikle sosyalleşme ve evde vakit geçirme konularında güçlük yaşandığını ve kendi rol ve sorumluluklarındaki artış nedeniyle çok fazla yorulup yıprandıklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |
Başkent Univesity Journal of Education has been published in Dergipark (https://dergipark.org.tr/en/pub/bujoe) since volume 10 and issue 2, 2023.
For previous web site (https://buje.baskent.edu.tr) was closed on 21 Oct. 2024 . Please find the past issues above.