Örgütlerin varlıklarının sürdürülmesi, başarılarının devamının sağlanması ve vizyonlarına ulaşılabilmesinde çalışanların etkisi yadsınamayacak düzeydedir. Var olan insan kaynağı etkin ve verimli bir şekilde değerlendirildiğinde; örgütlerde, amaçlara ulaşılma konusunda aşama katedilmiş olmakta, çalışan da ise iş tatmininin ve örgütsel bağlılığın artması, müşterilerde ise alınan hizmetlerden duyulan memnuniyetin sürekliliği sağlanmış olmaktadır. İnsan kaynaklarının iyi yönetilemediğinde ise örgütün varlığını devam ettirebilmesi ya da başarılı olabilmesi zorlaşmakta, çalışanlarda ise performans düşüklüğünün ve işe devamsızlıkların görülmesi ile iş doyumunun sağlanamaması ve örgüte olan bağlılığının azalması, işten ayrılmalar görülmekte, müşteride ise örgüte olan bakış açıları olumsuz anlamda etkilenmekte ve başarısızlık kaçınılmaz olmaktadır. Bu çalışmada bir büyükşehir belediyesinde 2019 -2023 yılları arasında yaşanan örgütsel bağlılığın azalma nedenleri araştırılmış, literatür araştırması sonucu bu duruma sebep olabilecek 15 kriter belirlenmiş ve bu kriterler kurumda 5 yıl tecrübesi bulunan tamamı üniversite mezunu çalışanlardan bu çalışmaya özgü soru formu ile değerlendirmeleri alınmış ve sonuçlar DEMATEL yöntemi ile analiz edilerek sonuçlar hakkında değerlendirmelerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Quantitative Decision Methods |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2024 |
Submission Date | February 9, 2024 |
Acceptance Date | July 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 17 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.