Bilişim
teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, tüketicilerin satın alma karar sürecini
etkilemektedir. Teknolojinin tüketicilere sunduğu en önemli avantajlardan biri,
çevrimiçi alışveriştir. Çevrimiçi alışveriş, tüketicilere zamandan tasarruf etme,
ürün çeşitliliği, ürünleri karşılaştırma, mağazalara göre daha fazla indirim, farklı
ödeme seçeneği ve teslimatta kolaylık gibi birçok avantaj sunmaktadır. Ancak bu
avantajların yanı sıra tüketiciler çevrimiçi alışverişte, güvenlik, kalite ve
fiyat gibi risklerle de karşılaşabilmektedirler. Tüketicilerin algıladığı risk,
güven duygusunu ve dolayısıyla satın alma davranışını olumsuz yönde
etkileyebilmektedir.
Çalışmanın
amacı, pazarlama stratejileri olarak ele alınan ürün pazarlama stratejileri ve
web pazarlama stratejilerinin algılanan risk üzerindeki etkisini, algılanan
riskin tüketici güvenine etkisini incelemek; tüketici güveninin de satın alma
eğilimine olan etkisini analiz etmektir. Bu amaçla gerçekleştirilen ve Kocaeli’de
18 yaş ve üzeri kullanıcıları kapsayan araştırma neticesinde, tüketicilerin
çevrimiçi alışverişte karşılaştıkları ürün pazarlama stratejilerine ilişkin
algıları ne kadar olumlu ise ürünle ilgili fiyat ve kalite riskleri azalmakta;
bu riskler azaldıkça ürüne duyulan güven artmakta; söz konusu güven ise satın
alma kararını olumlu yönde etkilemektedir. Aynı şekilde, tüketicilerin web
pazarlama stratejilerine ilişkin algıları ne kadar olumlu ise, web sitesinin
kalite ve güvenlik ile ilgili riskleri azalmakta; bu riskler azaldıkça web sitesine
duyulan güven artmakta; söz konusu güven ise satın alma kararını olumlu yönde etkilemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy