Research Article
BibTex RIS Cite

DENETÇİLERİN İLETİŞİM BİÇİMLERİ VE İÇ DENETÇİLER ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Year 2019, , 46 - 57, 02.08.2019
https://doi.org/10.18221/bujss.485037

Abstract

Denetim
faaliyetlerinde denetçi ile denetlenen arasındaki iletişimin başarısı, denetim
faaliyetlerinin yürütülmesi, bilgi toplama ve raporlamada büyük önem taşımaktadır.
Gerek üst yönetimle gerekse çalışanlarla yürütülen etkin iletişim, bu sürecin
başarıyla yürütülmesini ve sonlandırılmasını sağlamaktadır. Bu çalışma, nitel
bir araştırmanın da bulgularını ortaya koymakta olup denetçilerin sahip
olmaları gereken iletişim becerilerini, iletişimde dikkat edilmesi gereken
konuları açıklamaktadır. Araştırma bulgularına göre, denetçiler yüz yüze
iletişimi birinci sırada tercih etmekte; bilgi almak için iletişimi sosyal
çerçevede de yürütmenin önemli olduğunu belirtmektedirler. Beden dilini
kullanma ve anlama, yazılı iletişimde sözcükleri dikkatli kullanma, iletişimde
zamanı verimli kullanma gibi hususların denetim süreçlerinde önem taşıdığı
araştırma bulgularınca ortaya konmuştur.

References

  • Doan, M.A., McKie, David, (2017), “Financial Investigations: Auditing Research Accounts of Communication in Business, Investor Relations, and Public Relations (1994-2016)”, Public Relations Review, 43, s.306-313.
  • Dökmen, Üstün, (1994), İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul.
  • Goodson, Steve, (2016), “Denetçiler Gibi Davranmayı Bırakın!”, Uluslararası Akademik Forum 2016, Türkiye İç Denetim Enstitüsü Yayın No:12, İstanbul.
  • Güney, Cengiz, (2017), “Muhasebe Meslek Elemanı Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Araştırma: Gazanfer Bilge Meslek Yüksekokulu Örneği”, Mali Çözüm, İSMMMO, Temmuz-Ağustos 2017, s.65-87.
  • Lim, Yet-Mee, Lee, Teck Heang, Yap, Ching Seng, Ling, Chui Ching, (2016), “Employability skills, personal qualities, and early employment problems of entry-level auditors: Perspectives from employers, lecturers, auditors, and students”, Journal Of Educatıon For Busıness, Vol. 91, No. 4, 185–192.
  • Oskay, Ünsal (2001), İletişimin ABC’si, 3.Basım, Der Yayınları, İstanbul.
  • Özoğlu, Bülent, Mercan, Ceyhan, Çakıroğlu, Sabri (2010). Bir Güvence ve Danışmanlık Hizmeti İç Denetim, İstanbul, İ.B.B İç Denetim Birim Başkanlığı Yayınları No. 1.
  • Plant, Kato ve Slippers, Jana (2015), “Improving the business communication skills of postgraduate internal audit students: A South African teaching innovation”, Innovations in Education and Teaching International, Vol. 52, No. 3, 310–321.
  • Sabuncu, Birsel (2017), İşletmelerde İç Denetim Ve İç Kontrol İlişkisi, C.Ü. İktisadi İdari Bilimler Dergisi Cilt 18, Sayı 2.
  • Saiewitz, A., Kida T., (2017), Accounting, Organizations and Society, http://dx.doi.org/10.1016/j.aos.2017.10.002
  • TİDE, (2010), Uluslararası İç Denetim Standartları, Uluslararası Mesleki Uygulama Çerçevesi (UMUÇ), TİDE Yayını.
  • www.kgk.gov.tr/DynamicContentDetail/5164/Standartlar-ve-İlke-Kararları; Erişim Tarihi: 24.10.2018.
Year 2019, , 46 - 57, 02.08.2019
https://doi.org/10.18221/bujss.485037

Abstract

References

  • Doan, M.A., McKie, David, (2017), “Financial Investigations: Auditing Research Accounts of Communication in Business, Investor Relations, and Public Relations (1994-2016)”, Public Relations Review, 43, s.306-313.
  • Dökmen, Üstün, (1994), İletişim Çatışmaları ve Empati, İstanbul.
  • Goodson, Steve, (2016), “Denetçiler Gibi Davranmayı Bırakın!”, Uluslararası Akademik Forum 2016, Türkiye İç Denetim Enstitüsü Yayın No:12, İstanbul.
  • Güney, Cengiz, (2017), “Muhasebe Meslek Elemanı Adaylarının İletişim Becerisi Algıları Üzerine Bir Araştırma: Gazanfer Bilge Meslek Yüksekokulu Örneği”, Mali Çözüm, İSMMMO, Temmuz-Ağustos 2017, s.65-87.
  • Lim, Yet-Mee, Lee, Teck Heang, Yap, Ching Seng, Ling, Chui Ching, (2016), “Employability skills, personal qualities, and early employment problems of entry-level auditors: Perspectives from employers, lecturers, auditors, and students”, Journal Of Educatıon For Busıness, Vol. 91, No. 4, 185–192.
  • Oskay, Ünsal (2001), İletişimin ABC’si, 3.Basım, Der Yayınları, İstanbul.
  • Özoğlu, Bülent, Mercan, Ceyhan, Çakıroğlu, Sabri (2010). Bir Güvence ve Danışmanlık Hizmeti İç Denetim, İstanbul, İ.B.B İç Denetim Birim Başkanlığı Yayınları No. 1.
  • Plant, Kato ve Slippers, Jana (2015), “Improving the business communication skills of postgraduate internal audit students: A South African teaching innovation”, Innovations in Education and Teaching International, Vol. 52, No. 3, 310–321.
  • Sabuncu, Birsel (2017), İşletmelerde İç Denetim Ve İç Kontrol İlişkisi, C.Ü. İktisadi İdari Bilimler Dergisi Cilt 18, Sayı 2.
  • Saiewitz, A., Kida T., (2017), Accounting, Organizations and Society, http://dx.doi.org/10.1016/j.aos.2017.10.002
  • TİDE, (2010), Uluslararası İç Denetim Standartları, Uluslararası Mesleki Uygulama Çerçevesi (UMUÇ), TİDE Yayını.
  • www.kgk.gov.tr/DynamicContentDetail/5164/Standartlar-ve-İlke-Kararları; Erişim Tarihi: 24.10.2018.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Article
Authors

Tutku Üstün

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Üstün, T. (2019). DENETÇİLERİN İLETİŞİM BİÇİMLERİ VE İÇ DENETÇİLER ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 46-57. https://doi.org/10.18221/bujss.485037

23094


The Journal is committed to upholding the highest standarts of publication ethics and takes all possible measures against any publication malpratices. Submitting researches by all authors mean that they assured their manuscripts are original and attest that the submitted papers represent their contributions and have not been copied or plagiarized in whole or in part from other works. All submissions will be checked by iThenticate before being sent to reviewers according to the Journal's Zero Tolerance on the Plagiarism Policy