Basic Design, which is a mass course, is given in the
first semester of undergraduate education of design professional disciplines.
The aim of the course is to teach the students design elements and principles
in case of two and three dimensional studies within the scope of basic design
theory and to teach their usage through application exercises and to develop
the skills of students in this field. This study was carried out in the fall
semester of 2016 - 2017 academic year with the participation of first grade
students of Department of Landscape Architecture of Ankara University Faculty
of Agriculture. At the final stage, contribution of the basic design course to
the visual perceptions of students was measured and discussed based on the
evaluation of two observations, before and after completing the course study.
Tasarım meslek disiplinlerinin lisans eğitimlerinin
birinci yarıyılında Temel Tasarım Dersi verilmektedir. Dersin amacı,
öğrencilere temel tasarım teorisi kapsamında tasarım elemanları ve ilkelerini
iki ve üç boyutlu örnek çalışmalar ile tartışarak kullanımlarının uygulama
çalışmaları aracılığıyla öğretilmesi ve öğrencilerin bu konudaki yeteneklerinin
geliştirilmesidir. Bu çalışma 2016 – 2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde,
Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü birinci sınıf
öğrencileri A grubunun katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Dersi almadan dönemin
başında ve dersi aldıktan sonra olmak üzere iki gözlemin değerlendirilmesine dayandırılarak
geliştirilen yöntem ile temel tasarım dersinin öğrencilerin görsel algıları
üzerindeki etkileri ölçülmüş ve yorumlanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Submission Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 33 Issue: 1 |
Journal of Agricultural Faculty of Bursa Uludag University is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.