Amaç: Bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin bilimsel etkinliklere katılma durumlarının ve bunu etkileyen faktörlerin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışma, bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören gönüllü 516 hemşirelik öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Veri toplamada, öğrencilerin sosyodemografik özeliklerini ve bilimsel etkinliklere ilişkin düşüncelerini belirlemeye yönelik hazırlanan bir soru formu kullanılmıştır. Veriler, IBM SPSS 23 paket programı kullanılarak sayı, yüzde, ortalama, ki-kare, one way ANOVA ve bağımsız gruplarda t testi analizleri ile yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin çoğunun 18-23 yaş aralığında (%94.6), kadın (%67.6), bekar (%98.3), 1.sınıf (%32.4) olduğu, bölüme isteyerek geldiği (%82.2), akademik başarısının iyi (%42.1) ya da orta(%45.3) olduğu ve mezuniyet sonrası mesleğini icra etmek istediği (%70.7) saptanmıştır. Öğrencilerin %65.9’unun bilimsel etkinliklere katıldığı belirlenmiştir. Atılgan, öğrenci topluluklarına üye olmayan, öğrenci topluluklarının etkinliklerine her zaman katılan, onları çok fazla destekleyen, bilimsel etkinlikleri yeterli bulan, etkinliklerden haberdar olan, bilimsel etkinliklerin yapılacağını hocalarından duyan ve etkinliklere kendi isteği ile katılan öğrencilerin diğer öğrencilere göre bilimsel etkinliklere daha çok katıldığı saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerin yarısından fazlasının bilimsel etkinliklere katıldığı saptanmıştır. Öğrencilerin bazı sosyo-demografik özelliklerinin ve bilimsel etkinliklere ilişkin düşüncelerinin onların bilimsel etkinliklere katılımını etkilediği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |