Bilgi teknolojisi ve internetin yaygın kullanımı ile birlikte hem kamu kurumları hem de özel kurumlar açısından web sitelerine verilen önem gittikçe artmaktadır. Öğrenciler arasında artan internet kullanımı, web sitelerinin hızla güncelleştirilebilme kolaylığı, ekonomik olması, yedi gün yirmi dört saat dünyanın her yerinden erişimin sağlanabilmesi gibi avantajlar, web sitelerin üniversitelerin bulundukları bölge dışında tüm hedef kitleye ulaşmadaki etkili araçlardan biri olmasını sağlamıştır. Böylelikle üniversitelerin pazarlama yönlülüğünü artırmıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki devlet üniversitelerinin web sitelerini çeşitli ölçütlere göre değerlendirmek ve web sitelerinde yer verilen bilgileri tespit etmektir. Bunun için deiçerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Üniversitelerin web sitelerinde yer alan bilgiler, mevcut ve gelecekteki öğrencilerle ilgili ölçütler, mevcut ve gelecekteki çalışanlarla ilgili ölçütler, dış paydaşlarla ilgili ölçütler ve üniversitelerin tanıtımı ve medya yönü ile ilgili ölçütler olmak üzere dört kategoride incelenmiştir. Çalışma sonucunda, üniversitelerin web sitelerinin birbirlerinden oldukça farklı bilgiler içerdikleri ve çoğu üniversitenin hedef kitlelerine sunduğu bilgilerin eksik olduğu görülmüştür. Ayrıca, üniversitelerin tanıtımı ve medya yönü ile ilgili ölçütlerin ortalaması en yüksek, dış paydaşlarla ilgili ölçütlerin ortalaması ise en düşük çıkmıştır
Due to extensive usage of information technnology and internet, importance is given to web sites has increased for both government agency and private firm. Web sites have some advantages such as increasing of using internet among students, convenience of updating for websites, economic and 7/24 accesibility for all around the world. This advantages were provided to reach all target market on exterritorial of universities. So, it was increased marketing side of universities.The purpose of the study is that determine to the current content information of the State Universities's website in Turkey and evaluating that according to various criteria. Therefore, content analysis method was used. The informations of universities's websites were divided into 4 groups based on their target audience such as current students/prospective students, current employees/prospective employees, external stakeholders and presentation of university and media. Conclusion of this study, Universities's websites were contained different information from each other and informations which is provided by universities, is deficient to target market. Furthermore, the arithmetic mean of criteria for presentation of university and media is the highest degree and the arithmetic mean of criteria for external stakeholders is least degree
Other ID | JA84BB48NG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 11 Issue: 1 |