Howard Barker’ın Gertrude-The Cry (2002) adlı oyunu Shakespeare'in en popüler oyunu Hamlet hakkında bilinen her şeyi altüst eder ve büyük ölçüde dönüştürür. Bu uyarlamada, kaynak metnin ana karakteri Hamlet yerine, kocasının katline olası katkısı ve Claudius ile evlenmesiyle Shakespeare’in Hamlet'inde kötü bir kadın olarak sunulan Gertrude'dur. Barker, Hamlet'in trajik kahraman statüsünü değiştirir ve annesini Shakespeare'in metninde kendisi için belirlenen normların hiçbirine uymayan oyunun yeni kahramanı yapar. Bu uyarlamadaki Gertrude, oyunun birkaç erkek karakterine karşı aşırı derecede erotik arzuyla dolu bir kadındır. Bu makale, Barker'ın yeniden yazımını geleneksel edebî eserlerde temsil edilen kadınlık normlarına meydan okuma girişimi olarak analiz etmektedir. Barker'ın versiyonundaki dönüşümler, oyunun yazıldığı dönemde kadının toplumdaki rolü ve statüsüyle de ilişkilendirilmektedir. 21. yy.’ın ilk yıllarında İngiltere'de hâkim olan Yeni İşçi Hükümeti’nin düzenlemeleri ışığında, bireysel irade ve cinsel özgürlük gibi konuları ele alması bakımından Barker'ın eseri politik güdümlü bir uyarlama olarak da tartışılmaktadır.
Yok
Yok
Yok
In Howard Barker’s Gertrude-The Cry (2002), all the things most popularly known about Shakespeare’s play Hamlet are subverted and transformed to a great extent. In this adaptation, the title character of the source text is changed from Hamlet to Gertrude, who is presented as a villainous woman in Hamlet with her potential involvement in her husband’s murder and subsequent marriage to Claudius. Barker alters the status of Hamlet as the tragic hero and makes his mother the new heroine of the play who does not conform to any of the norms set for her in Shakespeare’s text. Instead, Gertrude behaves as a woman extremely driven by erotic desire towards several male characters in the play. This paper analyses Barker’s rewriting as an attempt to challenge the norms of womanhood represented in conventional literary works. The transformations in Barker’s version are also related to women’s role and status in society at the time the play was written. Regarding the dominant ideas of the play such as personal will and sexual liberation in light of the relevant legislations of the New Labour as the ruling party in Britain in the early years of the twenty-first century, Barker’s play is also discussed as a politically driven adaptation.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Literary Studies, Creative Arts and Writing |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | June 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 16 Issue: 1 |
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences
Genel Yayın Yönetmeni, Öğretmenler Caddesi No.14, 06530, Balgat, Ankara.
İletişim | Communication: e-mail: mkirca@gmail.com | mkirca@cankaya.edu.tr
Website: http://cujhss.cankaya.edu.tr/about-the-journal/
Basım | Printed and bound by Teknoart Digital Ofset Reklamcılık Matbaacılık İth. İhr.
San. ve Tic. Ltd. Şti. Cevizlidere Mahallesi 1288 Sokak No.1/1 Çankaya, Ankara, Turkey
Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences Dergisi ulusal ve uluslararası
araştırma ve derleme makalelerini yayımlayan uluslararası süreli bir yayındır. Yılda iki
kez yayımlanır (Haziran ve Aralık). Derginin yayın dili İngilizcedir.
Basım | Printed in Ankara
CUJHSS, ISSN 1309-6761
cujhss.cankaya.edu.tr