17 Aralık 1903 tarihinde Wright Kardeşlerin ilk
başarılı motorlu uçuş deneyimi ile başlayan Sivil Havacılık Sektörü, 11 Eylül
2001 saldırılarından sonra kısa süreli bir gerileme trendine girse de her geçen
yıl gelişmeye devam etmektedir. İkinci Dünya Savaşının sonrasına kadar sivil
havacılığın geliştirilmesi doğrultusunda düzenlemeler yapılmış olsa da sivil
havacılık tarihinde gerçekleşen en önemli düzenleme 7 Aralık 1944 tarihinde
gerçekleşen Chicago Konvansiyonudur. Chicago Konvansiyonu ile birlikte sivil
havacılıkta on sekiz ek yayınlanmış olup, bu eklerin en önemli konularından bir
tanesi hava sahasındaki serbestlik anlayışı olmuştur. Bu anlayış neticesinde
sivil havacılık büyük bir gelişim trendine girmiş ve bu gelişim trendi ile
birlikte bayrak taşıyıcı havayolları dışında birçok özel havayolu kurulmuştur.
Birçok havayolunun sektörde yer alması ile rekabet stratejileri farklılaşmış ve
havayolları tarafından başarılı olabilmek için birçok strateji uygulanmaya
başlanmıştır. Bu stratejilerinin en önemlilerinden biri de çalışmamızda Chicago
Konvansiyonunun imzalanma aşaması ile birlikte incelediğimiz havayollarında
filo planlaması konusudur.
Chicago Konvansiyonu Çok Ölçütlü Karar Verme Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci Logaritmik Bulanık Tercih Programlama Değerlendirme ve Karar Ortamlarını Kısıtlamaya Yönelik Yeni Yaklaşım.
Journal Section | research article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 20, 2019 |
Submission Date | January 20, 2018 |
Acceptance Date | December 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |