Bu çalışmanın amacı, Web
Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen ders başarısı ve tutumlarına etkisini
incelemektir. Bu çalışmada, Meta analiz yöntemi kullanılmaktadır. 2007-2017
yılları arasında konu üzerine yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ve belirlenen
ölçütleri karşılayan 32 çalışma akademik başarı ve 25 çalışma da fen dersine
yönelik tutum için meta analize dâhil edilmiştir. Bu çalışmadaki meta analiz
sonuçlarını değerlendirdiğimizde Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin akademik
başarıları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,866 olarak bulunmuştur. Hesaplanan
bu etki büyüklüğü değeri, Cohen’ in (1992) sınıflamasına göre geniş düzeyde bir
etkinin olduğunu göstermektedir. Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen dersine
yönelik tutumları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,667 olarak bulunmuştur.
Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen’in (1992) sınıflamasına göre orta düzeyde
bir etkinin olduğunu ifade etmektedir. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalarda
ayrıca Web Tabanlı Öğretimin öğrenme alanlarına ve uygulama sürelerine göre
karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, fen eğitiminde
Web Tabanlı Öğretim yönteminin derste kullanılması öğrencilerin akademik
başarıları ve derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrenme
alanları ve uygulama sürelerine göre etki büyüklüğü değeri akademik başarı ve
tutum açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 3 |