İngiliz
Dili ve Edebiyatı bölümlerinde retorik ve kompozisyon çalışmalarının ortaya
çıkışıyla birlikte, kompozisyon ve yazı becerilerini geliştirme derslerinde
edebiyatın yeri çokça sorgulanmaya başlamıştır. İlerleyen yıllarda kompozisyon
çalışmaları ve ilgili alanların yerinin sabitleşmesiyle de bu tartışma edebiyat
ve kompozisyon arasındaki ayrımı daha da derinleştirecek şekilde devam
etmiştir. Son olarak, geçtiğimiz birkaç on yılda, her türlü edebiyat
çalışmalarının, kompozisyon öğretiminden elimine edilmesine yönelik bir durum
ortaya çıkmıştır. Gerald Graff’tan David Bartholomae’ye, Peter Elbow’dan Gary
Olson’a kadar pek çok araştırmacı ve teorisyen konuyla ilgili görüşlerini
ortaya koymuşlardır. Bu makale, işte bu tartışmada edebiyatın savunulmasına
dair mütevazı bir katkı yapmayı amaçlamaktadır. Konuyla ilgili önde gelen belli
başlı görüşler sunulurken bu görüşlerin olumlu ve olumsuz yanları irdelenmekte,
kompozisyon derslerinin edebiyatlı ve edebiyatsız öğretimi arasındaki farklar
sıralanmaktadır.
Edebiyat ve kompozisyon retorik ve kompozisyon karşılaştırmaları araştırmalar edebiyat ve pedagoji
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Beşeri Bilimler Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 3 |