Bu araştırmanın amacı
sağlık hizmetlerinde iletişimin önemini vurgulamak ve bu önem doğrultusunda
sağlık hizmetlerinde iletişim olgusunu çeşitli değişkenler açısından analiz
etmektir. Bu amaçla gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, Manisa Celal Bayar
Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 2014-2015 Öğretim Yılı Bahar
Dönemi’nde öğrenim gören 740 öğrenci, araştırmanın örneklemini ise anakütleyi
temsil edecek şekilde yüksekokulda eğitim verilen programlar kapsamında
tesadüfi olarak araştırmaya dahil edilen 340 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen “Demografik Bilgi Formu” ile Ersanlı ve
Balcı tarafından geliştirilen “İletişim
Becerileri Envanteri” kullanılmıştır.
Verilerin analizi
sürecinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü ANOVA
testi ve korelasyon analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlar değerlendirildiğinde, erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre duygusal
iletişim açısından daha başarılı oldukları görülmüştür. Öğrencilerin eğitim
gördükleri program türü dikkate alındığında iletişim becerilerinde istatistiki
olarak anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Ölçeğin alt boyutları kapsamında
yapılan analizlerde, boyutlar arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişkinin
olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 |