Bu çalışma, öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile öğretim yaklaşımları arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Katılımcılar, rastgele örnekleme yöntemine göre seçilen 105 İngilizce öğretmen adayıdır. EFL öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarını ölçmek için Chan ve Eliott (2004) tarafından geliştirilen Epistemolojik İnançlar Anketi kullanılmıştır. Bu araştırma epistemolojik inançları dört boyut altında kavramsallaştırmaktadır; (1) doğuştan / sabit yetenek, (2) öğrenme çabası / süreci, (3) otorite / uzman bilgisi ve (4) kesinlik bilgisi. EFL öğretmen adaylarının öğretim yaklaşımlarını ölçmek için Trigwell, Prosser ve Ginns (2005) tarafından geliştirilen Öğretme Yaklaşımları Envanteri kullanılmıştır. Bu aracın üç ana alt boyutu vardır; (1) aktarım temelli, (2) öğrenci-öğretmen etkileşimi ve (3) öğrenci odaklı. Tanımlayıcı ve ilişkisel istatistiksel analizler kullanıldı. Sonuçlar, öğretmen adaylarının epistemolojik inançların alt boyutlarını orta düzeyde katıldıklarını ve öğretim yaklaşımlarını yordayan en önemli alt boyutun epistemolojik inançların çaba boyutu olduğunu göstermiştir.
epistemolojik biliş öğretim yaklaşımları doğuştan / sabit yetenek İngilizce öğretmen adayları
This study was undertaken to investigate the relation between pre-service EFL teachers’ epistemological beliefs and their approaches to teaching. The participants are 105 pre-service EFL teachers, selected based on a random sampling method. To measure pre-service EFL teachers’ epistemological beliefs, The Epistemological Beliefs Survey, developed by Chan and Eliott (2004), was used. This survey conceptualizes epistemological beliefs under four dimensions; namely “innate/fixed ability, learning effort/process, authority/expert knowledge, and certainty knowledge.” To measure, pre-service EFL teachers’ approaches to teaching, the Approaches to Teaching Inventory, developed by Trigwell, Prosser, and Ginns (2005), was utilized. This tool has three major subdimensions; “transmission-based, student-teacher interaction, and student focus.” Descriptive and correlational statistical analyses were used. The results indicated that pre-service EFL teachers moderately agree with the sub-dimensions of epistemological beliefs and the most important sub-dimension that predict teaching approaches is the effort dimension of epistemological beliefs.
Epistemological cognition teaching approaches Innate/fixed ability Pre-service EFL teachers
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 19 Issue: 2 |