Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin eleştirel düşüncelerini, problem çözme yetilerini ve algılanan stres düzeyini belirlemektir. Araştırmaya katılan üniversite öğrencilerinin demografik özellikleri de araştırmaya konu olmuştur. Değişkenler arasındaki ilişkiler Çoklu Korelasyon Analizi ve hipotezlerin test edilmesi ise Regresyon Analiziyle yapılmıştır. Araştırmada Korelasyon ve Regresyon analizleri gizil değişkenler üzerinden yapılmış olduğundan alt değişkenler analizlere eklenmiştir. Bulgular; eleştirel düşünme ile problem çözme arasında pozitif yönlü, eleştirel düşünme ile algılanan stres düzeyi arasında negatif yönlü ve algılanan stres düzeyi ve problem çözme arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bu üç değişkenin ele alındığı herhangi bir çalışmaya literatürde rastlanmaması bu çalışmanın önemini ortaya koymakla birlikte sonraki çalışmalar için de ışık tutacağı düşünülmektedir.
The purpose of this study is to determine university students' critical thinking, problem-solving abilities and perceived stress level. Demographic characteristics of the university students participating in the research were also subject to the research. Relationships between variables were made by Multiple Correlation Analysis and testing of hypotheses was done by Regression Analysis. Since the Correlation and Regression analyzes in the research were conducted on latent variables, sub-variables were added to the analyses. Results; It shows that there is a positive relationship between critical thinking and problem-solving, a negative relationship between critical thinking and perceived stress level, and a positive relationship between perceived stress level and problem-solving. The fact that no study addressing these three variables has been found in the literature demonstrates the importance of this study and is thought to shed light on future studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş ve Örgüt Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 1 |