The purpose of this study was to find out how US
educational system organizes for student-athletes. This study is a
qualitative research and sample of the study is selected using criterion and
easily accessible sampling methods to determine the participants. The working
group of the study consisted of coaches, athletic directors, student-athletes
and faculty who are in the athletic system of American high schools and
universities. Interviews were held with 13 people who are in the athletic system in
California, USA such as student-athletes, coaches, athletic directors,
faculties, and administrators. Data collected with face to face interviews. A
semi-structure questionnaire consisting of 6 open-ended questions was used in
this study. In the analysis of the data, the data are summarized by using the
descriptive analysis method, then the content analysis method used. According to data, it is emerged that US
educational system offered athletic scholarship and academic advising
opportunities to the student-athletes and US education system played a role on
cultivating Olympic athletes. It is also seen that student-athletes achieved
some skills such as leadership, time management and discipline and athletic
scholarship can be kept depending on academic eligibility and approval of
coaches. Financial challenges and risk of injury problems faced by
student-athletes. Problems such as shouldn’t be paid to the student-athletes
and limits on the athletic scholarships depending on sports are issues of
current athletic scholarship system
USA Student-athlete Interscholastic Athletics Intercollegiate Athletics Athletic Scholarship
Bu araştırmada, ABD
eğitim sisteminin lise ve üniversitelerdeki sporcu öğrenciler için nasıl
düzenlendiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma
olup örneklem yöntemi olarak amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt ve kolay
ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
sporcu öğrencilik özgeçmişi olan veya bu sisteminin içerisinde yer alan
antrenör, atletik direktör, sporcu ve öğretim üyesi olan katılımcılar
oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada
6 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış bir soru formu kullanılmıştır.
Verilerin analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Bu yöntem
ile veriler özetlenerek düzenlenmiş ve içerik analizine uygun hale getirilmiştir.
Daha sonra betimsel analizde özetlenen ve yorumlanan veriler daha derin bir
işleme tabi tutularak kodlama işlemi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre ABD
eğitim sisteminde sporcu öğrencilere burs imkanı, akademik danışmanlık gibi
fırsatlar sunulduğu ve ABD eğitim sisteminin olimpik sporcu yetiştirilmesinde
etkin bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır. Sporcu öğrencilerin liderlik becerisi,
zaman yönetimi, disiplin gibi kazanımlar elde ettikleri; sporcu öğrencilerin
aldıkları spor bursunun akademik yeterlilik, antrenör görüşü gibi etmenlere
bağlı olarak sürdürülebildiği de görülmektedir. Finansal zorluklar ve sakatlık
riski sporcu öğrencilerin karşılaştıkları sorunlardandır. Sporcu öğrencilere
nakit para ödenememesi ve branşa göre burs sayısının sınırlandırılması ise spor
bursu sisteminde ortaya çıkan sorunlar arasındadır.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Submission Date | June 16, 2017 |
Acceptance Date | December 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 12 Issue: 2 |