Tanınmak, bilinmek, istenilir olmak ve hatırlanmak antrenörlük mesleği için en temel özelliklerdendir. Antrenörler ile kurulan ilişki sonucunda elde edilen bilgi ve deneyim, yeniden hatırlanmak üzere sporcu belleğinde depolanır. Her sporcu, kendi adına önemli olduğunu düşündüğü her şeyi belleğinde saklar. Sezon sonuna kadar devam eden bu sürecin sonunda sporcular tarafından antrenörlerin hangi özelliklerinin hatırlandığı antrenör kimliği açısından önemli yer tutmaktadır. Çünkü antrenörlerin hatırlanmasını istediği özellikleri, kendilerinin mesleklerine verdikleri değerin temellerini de göstermektedir. Dolayısıyla bu araştırmanın temel amacı, Türkiye’deki kadın voleybolunun en üst ligi olan Sultanlar Ligi’nde çalışan antrenörlerin hangi özellikleri ile voleybolcular tarafından hatırlanmak istediklerini ve bunların nedenlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle seçilen ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 17 Türk erkek antrenörden oluşmaktadır. Antrenörlerin hatırlanmak ile ilgili görüşlerini belirlemek için veri toplama aracı olarak iki adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme sonunda toplanan veriler, içerik analizi tekniği yardımı ile yorumlanmış ve alıntılarla desteklenerek sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda katılımcı voleybol antrenörlerinin hatırlanmak kavramına ilişkin görüşleri incelendiğinde; iz bırakma, akılda kalma, vefalı olma, özlenme, olumlu anılma olmak üzere beş kavramı öne çıkardıkları belirlenmiştir. Bu çalışmanın bulgularının, antrenörler açısından sporcular tarafından hatırlanma konusunda hangi kavramların önemli olduğunun belirlenmesinde yararlı olacağı düşünülmektedir. Ayrıca bu çalışmanın hatırlanma olgusunun spor insanları ile olan ilgisi üzerine benzer çalışmalara örnek olacağı tahmin edilmektedir.
To be recognized, to be known, to be desired and to be remembered are the most basic characteristics of the coaching profession. The knowledge and experience gained as a result of the relationship with the trainers are stored in the memory of the athlete to be remembered again. Every athlete keeps in his memory everything that he considers important for himself. At the end of this process, which continues until the end of these a son, which characteristics of the coaches are remembered by the athletes have an important place in terms of coach identity. Because the characteristics that coaches want to be remembered also show the basics of the value they give to their profession. Therefore, the main purpose of this research is to determine the characteristics of the coaches working in the Sultanlar League, the top league of women's volleyball in Turkey, and there a son why they want to be remembered by volleyball players. The study group of their search consists of 17 Turkish male coaches who were selected by the easily accessible situation sampling method and voluntarily participated in their search. A semi-structured interview form consisting of two open-ended questions was used as a data collection tool to determine the coaches' opinions about being remembered. The data collected at the end of the interview were interpreted with the help of content analys is techniques, supported with citations, and presented. As a result of their search, when the opinions of the participating volleyball coaches about the concept of being remembered were examined, it was determined that they highlighted five concepts: leaving a trace, staying in mind, being loyal, being missed, and being remembered positively. It is thought that the findings of this study will be useful in determining which concepts are important for remembering by athletes from the point of view of coaches. In addition, It is estimated that this study will be an example of similar studies on the relevance of the phenomenon of being remembered with sports people.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 25, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | March 13, 2023 |
Acceptance Date | May 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 18 Issue: 2 |