Amaç:
Astım çocukluk
çağının en sık görülen kronik inflamatuvar hastalığıdır. Tüm kronik
hastalıklarda olduğu gibi astımda da eğitim; hasta-hekim işbirliğinin en önemli
noktasıdır. Bu çalışma ile gelir seviyesi düşük bir bölgede yaşayan ilköğretim
çocuklarında bir Dünya Astım Günü etkinliği sonrası astım bilgi düzeyinin saptanması amaçlandı.
Gereç-yöntem: Çalışmamıza 2015 yılı Dünya Astım Günü
etkinlikleri kapsamında düzenlenen eğitim programına katılan Ankara’nın düşük
gelir seviyeli bir bölgesinde yaşayan, yaşları 7-12 yaş arasında değişen (ortalama:8.91.1 yıl) 116 ilköğretim öğrencisi
dahil edildi. Çalışma anketi astım tanımı, semptomları , tetikleyicileri ve
tedavisini sorgulayan 18 sorudan oluşturuldu.
Bulgular:
Çalışmaya katılan
çocuklarda astım sıklığı %8.6 olarak saptandı. Çocukların % 92.2’si astımın bir
akciğer hastalığı olduğunu, %86.2’si düzenli doktor kontrolü gerektirdiğini
biliyordu. %50.9 oranında astımın üst solunum yolu enfeksiyonları ile
tetiklendiği belirtildi. Ev içi sigara teması %70.7 olarak saptandı.
Sonuç:
Astımı olan çocuklarda astımı
olmayanlara göre astım bilgi düzeyi daha yüksek saptanmadı. İlköğretim çocuklarına
astım semptomları, tetikleyicileri ve tedavisi konusunda eğitim verilmelidir.
Subjects | Clinical Sciences |
---|---|
Journal Section | Olgu Sunumu |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 4 |