Amaç: Simulasyona
dayalı eğitim, ebelik müfredatının ayrılmaz bir parçasıdır ve obstetrik
acillerde olduğu gibi nadir görülen vakalarda öğrencileri öğretmek için bir
yöntem olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ebelik beceri eğitiminde
simülasyon kullanımının etkinliğini değerlendirmektir.
Gereç
ve Yöntem: Araştırma, kesitsel ve prospektif bir çalışmadır. Araştırmada
örneklem seçimine gidilmemiş, evrenin tamamı alınmıştır. Veriler, tam donanımlı
doğum simülasyon sistemi laboratuvarında ebelik ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf
öğrencilerinden (N=195) elde edilmiştir. Araştırmanın verileri, “Problem Çözme
Envanteri” ve “Simülasyon Etkinliğini Değerlendirme Anket Formu” uygulanarak
toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi,
OneWay Anova testi, posthoc test
Tukey’s, korelasyon kullanılmıştır.
Bulgular:
Öğrencilerin yaş ortalaması 21,49 ± 2,27 olup %44,6’sı ikinci sınıf, %26,7’si üçüncü
sınıf, %28,7’si dördüncü sınıftadır. Simülasyona dayalı eğitimin etkinliğinin
değerlendirildiği üç sınıf arasında, “Simülasyon, bakım ve tedaviyi daha iyi
anlamamı sağladı” ifadesi ile
“Değerlendirme ve grup çalışması değerliydi” ifadesinde istatistiksel anlamlı fark bulunmuştur
(p<0.05). Sınıfların Problem Çözme Envanteri ön test puanları ile son test puanları
karşılaştırıldığında ikinci sınıfların ön test ve son test puanı arasında orta
düzeyde ve anlamlı (r=0,59, p=0,00), üçüncü sınıflarda yüksek düzeyde ve
anlamlı (r=0,63, p=0,00) ilişki bulunmuştur.
Simülasyona dayalı eğitimde, ebelik üçüncü sınıf ve dördüncü sınıf
öğrencilerinin not ortalaması karşılaştırıldığında aralarında anlamlı fark
bulunmamıştır (p>0,05).
Sonuç:
Simulasyon kullanımının ebelik beceri eğitiminde etkin olduğu, öğrencilerin problem
çözme becerilerini arttırdığı bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |