Aim: The aim of this study is to describe the satisfaction and self-confidence
of nursing students who practice in a high-reality patient simulator.
Method:
The
sample of the study consisted of 130 second grade students who agreed to
participate in the study. Student Identification Form and Student Satisfaction
and Self-Confidence in Learning Scale were used as data collection tools.
In the evaluation of data, descriptive statistical methods such as number,
percentage and average were used.
Results:
It
was determined that the students got 50.32±8.65 points from the Student Satisfaction and in Learning
Scale. It was determined that the students got 20.72±4.00 points from the
satisfaction subscale of the scale. It was found that the students got an
average of 29.60 ± 4.98 points from the self-confidence subscale of the scale.
Conclusion:
The findings of the study showed that the students were very satisfied with the
training performed with the high-reality patient simulator and the simulation
training was effective in the development of self-confidence.
Amaç: Bu çalışmanın amacı, yüksek gerçeklikli hasta
simülatöründe uygulama yapan hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede
kendine güvenlerini tanımlamaktır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmayı kabul
eden toplam 130 ikinci sınıf düzeyinde olan öğrenciler oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak öğrenci tanıtım formu ve Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede
Kendine Güven Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı,
yüzde, ortalama gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven
Ölçeği’nden öğrencilerin 50.32 ±
8.65 puan aldıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin ölçeğin memnuniyet alt
bölümünden 20.72 ± 4.00 puan aldıkları saptanmıştır. Öğrencilerin eğitim sonrası
ölçeğin güven alt boyutu bölümünden ortalama 29.60 ± 4.98 puan aldıkları
bulunmuştur.
Sonuç: Çalışma
bulguları, öğrencilerin yüksek gerçeklikli hasta simülatörü eşliğinde yapılan
eğitimden oldukça memnun olduklarını ve özgüvenlerin gelişmesinde simülasyon
eğitiminin etkili olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |