Giriş ve Amaç: Hipertansiyon (HT), yüksek kan basıncı ile ortaya çıkan sistemik bir hastalık olup, toplumda yaygın olarak görülen ve ciddi komplikasyonlara neden olan büyük bir sağlık sorunudur. Kan basıncı düzeylerinin kontrolü, ortaya çıkan komplikasyonları azaltmada önemli bir adımdır. Bu çalışmanın amacı, aile hekimliği asistanlarının HT bilgi ve farkındalığı üzerinde yüz yüze HT eğitiminin etkisini değerlendirmek ve ihtiyaçlarını anlamaktır.
Gereç ve Yöntemler: Çalışmamız, betimleyici-kesitsel araştırma tasarımında planlandı. Yüz yüze eğitimden hemen önce ve sonra, katılımcılara, Türk Hipertansiyon Konsensus Raporları 2019 ve Türkiye Endokrinoloji ve Metabolizma Derneği tarafından 2022 yılında yayınlanan Hipertansiyon Tanı ve Tedavi Kılavuzu temel alınarak araştırmacılar tarafından oluşturulan bir anket verildi.
Bulgular: Çalışmamızda, yüz yüze eğitimin HT ile ilgili 15 alt kategorideki etkisini müdahale araştırma modeli olarak inceledik. Eğitim sonrası değerlendirmede, 15 alt kategorinin 12'si teorik soruları, üçü ise vaka temelli değerlendirme sorularını içeriyordu. Soruların %50 veya daha fazlasını doğru cevaplamak hedeflenmiş olup, eğitim sonrası, 15 alt kategoriden beşinde bu hedefin genel olarak başarıldığı gözlendi.
Sonuç: Yüz yüze eğitim, birincil sağlık hizmetlerinde HT yönetiminin iki önemli unsuru olan bilgi ve farkındalığı artırmada ve değerlendirme kapasitesinde etkilidir. HT ile ilgili 15 alt kategoriye yapılan ayrıntılı inceleme, etki büyüklüğü açısından daha iyi olan kategorileri ortaya çıkardı. Çalışmamız, HT yönetimi ile ilgili alt kategorilere etkileri de ayrıntılı bir şekilde ele alarak (örneğin, birinci basamak HT yönetimine direnç gibi) ilginç ve biraz beklenmedik sonuçlar ortaya çıkmıştır.
YOK
YOK
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ AİLE HEKİMLİĞİ ASİSTANLARINA KATILIMLARI İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUZ
Objective: Hypertension (HT) is a systemic disease manifested by high blood pressure and is a major health problem, common in the community and the cause of serious complications. Control of blood pressure levels is an essential step in reducing omit complications. The aim of the study is to evaluate the impact of face-to-face HT training on the HT knowledge and awareness of the family medicine resident doctors and to understand their needs.
Materials and Methods: Our study was planned in a descriptive-cross-sectional research design. Just before and after the face-to-face training, participants were given a questionnaire developed by researchers based on two documents: the Turkish Hypertension Consensus Reports published in 2019, and the Hypertension Diagnosis and Treatment Guidelines published by the Turkish Endocrinology and Metabolism Society in 2022.
Results: In our study, we observed the effect of face-to-face education on 15 sub-categories of HT as an intervention research model. In the post-training evaluation, 12 of the 15 sub-categories involved theoretical questions, and three were case-based evaluation questions. The goal was to answer 50% or more of the questions correctly, and it was observed that, after the training, in five of the fifteen sub-categories, this target was generally achieved.
Conclusion: Face-to-face training is effective in increasing knowledge and awareness, and evaluation capacity, which are two important elements of HT administration in primary care. A detailed examination of 15 sub-categories related to HT revealed the categories that were better in terms of effect size. Our study also detailed the effects on sub-categories related to HT management (such as resistance to first-stage HT management), which reveal interesting and somewhat unexpected results.
YOK
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Project Number | YOK |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |