Amaç: Bu çalışmanın amacı mezun aşamasında olan hemşirelik öğrencilerinin aldıkları uzaktan eğitime yönelik görüş ve değerlendirmelerini betimlemektir.
Yöntem: Araştırma nitel yaklaşıma dayalı betimleyici bir çalışma olarak gerçekleştirilmiş olup, tematik analiz ile nitel soru çözümlemesi yapılmıştır. Farklı intörnlük derslerinde klinik uygulamaya çıkan, ders başarısı iyi, orta ve kötü olan, araştırmaya gönüllü olan 4. sınıf öğrencileri çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Görüşmeler araştırmanın amacına uygun amaçlı örnekleme yönteminden ölçüt örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Öğrenciler ile alanyazın doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile 30 Nisan -30 Haziran 2022 tarihleri arasında iki aylık sürede veriler toplanmıştır.
Bulgular: Odak kategori şeklinde belirlenmiş tüm temalarla ilişkili bulunan “Kolaylık gibi geldi, ama aslında eksiklik oldu” ifadesi uzaktan eğitim olgusuna yönelik öğrencilerin deneyimlerinin özeti olarak betimlenmiştir. Avantajları ile olumlu değerlendirmeyi gösteren ve odak kategorideki ifadede “kolaylık” kısmına yönelik belirlenen üç kategori şu şekildedir: “Verimli, zevkli, güzel, çok iyi (f: 29)”, “Aktif öğrenme yöntemleri (video çekimi, araştırma makalesi özeti, vaka sunumu vb.) (f:24)” ve “Maliyet etkililik” (zaman, tekrar, yol vb.) (f:13). Dezavantajları ile olumsuz değerlendirmeyi gösteren üç kategori: “Verimsiz, yetersiz, zor, stresli (f:50)”, “Yorucu (yoğun slaytlarla, uzun süreli çevrim içi dersler) (f:42)”, “Yoğun ödevler ve sınav/ çoklu değerlendirmedeki adaletsizlikler (f:23)” olup bu kategoriler “eksiklik” kısmına yöneliktir.
Sonuç: Çalışmada öğrenciler uzaktan eğitimin olumlu yönleri ve avantajlarını ifade etmesine rağmen, hemşirelik öğrencilerinin eğitimi için yüz yüze teorik eğitim ve klinik uygulamanın gerekli olduğunu belirtmişlerdir.
hemşirelik öğrencileri hemşirelik eğitimi nitel çalışma uzaktan eğitim
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulu’ndan etik kurul onayı (Tarih: 20.04.2022, No: 20.478.486/1325) ve araştırmanın yapıldığı kurumdan izin (Tarih: 29.04.2022) alınmıştır. Öğrencilerden çalışmaya katılma onamları yazılı olarak ve ses kayıt cihazı açıldıktan sonra sözlü onamlarının kaydı alınarak görüşmeler yapılmıştır.
yok
yok
Çalışmaya katılımları ile destek veren öğrencilere teşekkür ederiz.
Objective: The aim of this study was to describe the views and evaluations of nursing students who were at the graduation stage about distance education.
Method: The research was carried out as a descriptive study based on a qualitative approach, and qualitative question analysis was conducted with thematic analysis. The sample of the study consisted of 4th grade students who went to clinical practice in different internship courses, had good, moderate and bad course success, and volunteered to research. The interviews were determined by the criterion sampling method, which is one of the purposive sampling method suitable for the aim of the research. With the semi-structured interview form prepared in line with the literature, the data were collected in two months between April 30 and June 30, 2022.
Results: The statement “It was easy, but actually was a deficiency”, which was related to all the themes determined as the focus category, was described as a summary of the experiences of the students regarding the distance education phenomenon. The three categories determined for the "easy" part in the focus category statement, which showed positive evaluation with their advantages, are as follows: "Effective, enjoyable, beautiful, very good (f: 29)", "Active learning methods (video shooting, research article summary, case report)" etc.) (f:24)” and “Cost-effectiveness” (time, repetition, distance, etc.) (f:13). Three categories showing negative evaluation with their disadvantages: “Inefficient, inadequate, difficult, stressful (f:50)”, “Tiring (with intense slides, long online lectures) (f:42)”, “Intensive assignments and exam/multiple assessment injustices (f:23)” and these categories are for the “deficiency” part.
Conclusion: In the study, although the students expressed the positive aspects and advantages of distance education, they stated that face-to-face theoretical education and clinical practice were necessary for the education of nursing students.
nursing student nursing education qualitative research distance education
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |