Günümüzde sosyal ve eğitimsel etkileşimin sanal ortama aktarıldığı uzaktan eğitim sürecinde eğitim liderlerinin de yeni roller benimsemesi ve davranış değiştirmesi kaçınılmazdır. Bundan dolayı okul müdürlerinin teknoloji ile birlikte öğrencilerin bireysel öğrenme tarzları ve hızlarıyla ilgili ortaya çıkabilecek uzaktan eğitim süreciyle alakalı ortaya çıkabilecek olumsuzluklara karşı da kendini ayarlaması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı özel eğitim okul yöneticilerinin uzaktan eğitim sürecini nasıl yönettiklerini kendi görüşlerinden hareketle ortaya koymaktır. Olgubilim araştırması olarak tasarlanan bu araştırmada görüşme yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar Sivas İli Merkez İlçe sınırlarında bulunan tüm kademelerdeki (n=6) özel eğitim okullarının yöneticilerinden oluşmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Bulgular MAXQDA 20 nitel veri analiz programı kullanılarak betimsel analize tabi tutulmuştur. Beklenmeyen ve hazırlıksız yakalanılan sürecin yönetiminde zorluklar yaşandığı, okulların sürekli açılıp kapanması sonucunda servis, yemek gibi hizmetlerin düzenlenememesi, öğrencilerin teknolojik yetersizlikler nedeniyle derslere takip edememesi, velilerin öğrenci ilgisi ve katılımını sağlamada sınırlı kalmaları, öğretmenlerin motivasyonları sağlamakta zorlanma, öğretim etkinlikleri denetlemede yaşanan sorunlar araştırmanın önemli bulgularındandır. Ayrıca bu süreçte alternatif iletişim kanallarının etkin bir şekilde kullanılarak idareci-öğretmen-veli işbirliğinin artmış olması, velilerin idareci ve öğretmenlerin çocuklarının eğitimlerindeki rolünü kavramları gibi sürecin olumlu etkilerine ilişkin bulgular da elde edilmiştir. Bulgular ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır. Bu çalışmanın bu konudaki ileri uygulamalara ve araştırmalara katkı sunacağı öngörülmektedir.
Today, it is inevitable for educational leaders to adopt new roles and change behavior in the distance education process, where social and educational interaction is transferred to the virtual environment. For this reason, school principals need to adjust themselves against the negativities that may arise related to the distance education process that may arise regarding the individual learning styles and speeds of the students together with the technology. The aim of this research is to reveal how special education school administrators manage the distance education process from their own views. In this study, which was designed as a phenomenological research, the interview method was used. The participants consist of the administrators of special education schools at all levels (n=6) in the Central District of Sivas Province. Data were collected using a semi-structured interview form developed by the researchers. The findings were subjected to descriptive analysis using the MAXQDA 20 qualitative data analysis program. Difficulties are experienced in the management of the unexpected and unprepared process, services such as service and meals cannot be arranged as a result of the continuous opening and closing of schools, students cannot follow the lessons due to technological inadequacies, parents are limited in ensuring student interest and participation, teachers have difficulty in providing motivation, problems in supervising teaching activities are important factors of the research. one of the findings. In addition, in this process, findings related to the positive effects of the process, such as the increased cooperation between administrators, teachers and parents, and the understanding of the role of parents in the education of their children, were obtained by using alternative communication channels effectively. The findings were discussed in line with the related literature. It is anticipated that this study will contribute to advanced applications and research on this subject.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2022 |
Submission Date | August 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 2 |