Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı

Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 21 - 40, 10.06.2021
https://doi.org/10.47935/ceded.897374

Abstract

Eğitimde yeni arayışlar her zaman var olmuş ve sık sık farklı yöntem ve teknik arayışına gidilmiştir. Teknolojinin gelişmesiyle eğitim de bu alana doğru kaymış ve çeşitli Web 2.0 araçlarına öğretim ortamlarında başvurulmuştur. LearningApps da bu araçlardan bir tanesidir. Çalışmanın amacı, Türkçe derslerindeki pekiştirme çalışmalarında LearninApps’ın kullanımını öğrenci görüşleriyle değerlendirmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi çerçevesinde fenomenolojik desenle gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu tek şubeli bir ortaokulun altıncı sınıfında öğrenim gören on beş öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizi içerik analiziyle gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler neticesinde, öğrencilerin LearningApps’ı çok beğendikleri, eğlenceli, iç açıcı olduğu ve bireysel değerlendirmeye fırsat tanıdığını belirttikleri ve gelecek derslerde de pekiştirme çalışmalarında bu uygulamanın kullanılabileceğini ifade ettikleri belirlenmiştir. Sonuç kısmında Türkçe derslerinde eğlenceli ve öğretici bir ortam için LearningApps uygulamasından faydalanılabileceği, pekiştirme çalışmalarında tekrar ve bireysel değerlendirme için bu uygulamaya başvurulabileceği ve alıştırma kâğıtlarına alternatif olarak bünyesindeki etkinlikler yoluyla LearningApps’tan istifade edilebileceği gibi önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Aytan, T. & Başal, A. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının web 2. 0 araçlarına yönelik algılarının incelenmesi. Turkish Studies (Elektronik), 10(7), 149-166.
  • Baş, B. & Turhan, O. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik web 2.0 araçları: Poll everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248.
  • Brinkerhoff, J. D. & Keefe, E. B. (2009). Creating rich literacy learning environments for all students. In S. R. Copeland ve E. B. Keefe (Eds.), Effective literacy instruction for students with moderate or Severe disabilities (2nd ed.). Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Byrne, R. (2009). The effect of web 2.0 on teaching and learning. Teacher Librarian, 37(2), 50-53.
  • Cassar, A. G., & Jang, E. E. (2010). Investigating the effects of a game-based approach in teaching word recognition and spelling to students with reading disabilities and attention deficits. Australian Journal of Learning Difficulties, 15(2), 193-211.
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl öğretmenleri için web 2.0 araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254
  • Faboya, O. T. & Adamu, B. J. (2017). Integrating web 2.0 tools into teaching and learning process through mobile device technology in Nigerian schools: Current status and future directions. International Journal of Education and Research, 5(5), 113-124.
  • Grosseck, G. (2009). To use or not to use web 2.0 in higher education? Procedia Social and Behavioral Sciences 1, 478-482.
  • Gülbahar, Y. & Alper, A. (2009). Öğretim teknolojileri alanında yapılan araştırmalar konusunda bir içerik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 93-112.
  • Halverson, R. & Shapiro, R. B. (2012). Technologies for education and technologies for learners: How information technologies are (and should be) changing schools. WCER Working Paper No. 2012-6.
  • Horzum, M.B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Karakuş, N. & Er, Z. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının WEB 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 177-197.
  • learningapps.org (2021). LearningApps.org nedir? Erişim tarihi: 08.03.2021, https://learningapps.org/about.php adresinden alındı.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma-desen ve uygulama için bir rehber. Selahattin Turan (Çev.). Nobel.
  • Mete, F. & e Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Özgün Koca, S. A., Yaman, M. & Şen, A. İ. (2005). Öğretmen adaylarının etkin öğrenme-öğretme ortamı hakkındaki görüşlerinin farklı yöntemler kullanılarak tespit edilmesi. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Educatioıı), 29, 117-126.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Çev.). Pegem Akademi.
  • Tenekeci, M. (2020). Türkçe öğretiminde web uygulamaları ve mobil uygulamalar ile bunların öğretmenlerce bilinirliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 429-445.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 543-559.
  • Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). Eba ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Tıpkıbasım). Seçkin Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 4 Issue: 1, 21 - 40, 10.06.2021
https://doi.org/10.47935/ceded.897374

Abstract

References

  • Altıok, S., Yükseltürk, E. ve Üçgül, M. (2017). Web 2.0 eğitimine yönelik gerçekleştirilen bilimsel bir etkinliğin değerlendirilmesi: katılımcı görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 6(1), 1-8.
  • Aytan, T. & Başal, A. (2015). Türkçe öğretmen adaylarının web 2. 0 araçlarına yönelik algılarının incelenmesi. Turkish Studies (Elektronik), 10(7), 149-166.
  • Baş, B. & Turhan, O. (2017). Yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisine yönelik web 2.0 araçları: Poll everywhere örneği. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1233-1248.
  • Brinkerhoff, J. D. & Keefe, E. B. (2009). Creating rich literacy learning environments for all students. In S. R. Copeland ve E. B. Keefe (Eds.), Effective literacy instruction for students with moderate or Severe disabilities (2nd ed.). Baltimore: Paul H. Brookes.
  • Byrne, R. (2009). The effect of web 2.0 on teaching and learning. Teacher Librarian, 37(2), 50-53.
  • Cassar, A. G., & Jang, E. E. (2010). Investigating the effects of a game-based approach in teaching word recognition and spelling to students with reading disabilities and attention deficits. Australian Journal of Learning Difficulties, 15(2), 193-211.
  • Elmas, R. & Geban, Ö. (2012). 21. Yüzyıl öğretmenleri için web 2.0 araçları. International Online Journal of Educational Sciences, 4(1), 243-254
  • Faboya, O. T. & Adamu, B. J. (2017). Integrating web 2.0 tools into teaching and learning process through mobile device technology in Nigerian schools: Current status and future directions. International Journal of Education and Research, 5(5), 113-124.
  • Grosseck, G. (2009). To use or not to use web 2.0 in higher education? Procedia Social and Behavioral Sciences 1, 478-482.
  • Gülbahar, Y. & Alper, A. (2009). Öğretim teknolojileri alanında yapılan araştırmalar konusunda bir içerik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 93-112.
  • Halverson, R. & Shapiro, R. B. (2012). Technologies for education and technologies for learners: How information technologies are (and should be) changing schools. WCER Working Paper No. 2012-6.
  • Horzum, M.B. (2010). Öğretmenlerin Web 2.0 araçlarından haberdarlığı, kullanım sıklıkları ve amaçlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 603-634.
  • Karakuş, N. & Er, Z. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının WEB 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (9), 177-197.
  • learningapps.org (2021). LearningApps.org nedir? Erişim tarihi: 08.03.2021, https://learningapps.org/about.php adresinden alındı.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma-desen ve uygulama için bir rehber. Selahattin Turan (Çev.). Nobel.
  • Mete, F. & e Batıbay, E. F. (2019). Web 2.0 uygulamalarının Türkçe eğitiminde motivasyona etkisi: Kahoot örneği. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 1029-1047.
  • Özgün Koca, S. A., Yaman, M. & Şen, A. İ. (2005). Öğretmen adaylarının etkin öğrenme-öğretme ortamı hakkındaki görüşlerinin farklı yöntemler kullanılarak tespit edilmesi. H. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Educatioıı), 29, 117-126.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir (Çev.). Pegem Akademi.
  • Tenekeci, M. (2020). Türkçe öğretiminde web uygulamaları ve mobil uygulamalar ile bunların öğretmenlerce bilinirliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(227), 429-445.
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 6(4), 543-559.
  • Tüysüz, C. & Çümen, V. (2016). Eba ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Tıpkıbasım). Seçkin Yayıncılık.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bilal Ferhat Karadağ 0000-0002-5301-2860

Soner Garip 0000-0002-0893-9536

Publication Date June 10, 2021
Acceptance Date April 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Karadağ, B. F., & Garip, S. (2021). Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374
AMA Karadağ BF, Garip S. Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. ÇEDED. June 2021;4(1):21-40. doi:10.47935/ceded.897374
Chicago Karadağ, Bilal Ferhat, and Soner Garip. “Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi 4, no. 1 (June 2021): 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374.
EndNote Karadağ BF, Garip S (June 1, 2021) Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 4 1 21–40.
IEEE B. F. Karadağ and S. Garip, “Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı”, ÇEDED, vol. 4, no. 1, pp. 21–40, 2021, doi: 10.47935/ceded.897374.
ISNAD Karadağ, Bilal Ferhat - Garip, Soner. “Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı”. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi 4/1 (June 2021), 21-40. https://doi.org/10.47935/ceded.897374.
JAMA Karadağ BF, Garip S. Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. ÇEDED. 2021;4:21–40.
MLA Karadağ, Bilal Ferhat and Soner Garip. “Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı”. Çocuk Edebiyat Ve Dil Eğitimi Dergisi, vol. 4, no. 1, 2021, pp. 21-40, doi:10.47935/ceded.897374.
Vancouver Karadağ BF, Garip S. Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ın Kullanımı. ÇEDED. 2021;4(1):21-40.

Cited By