In addition to cult identity, the Greek sanctuary could be defined as an institution, sculptores were represented by their works there and these honored them, increasing the social prestige of donors and introducing the social sections of life through objects, İt was possible to see unreachable objects there and be able to approach them The concept of a common culture. When we interpret the Greek sanctuary through the functions associated with its internal arrangements, It is to be seen in its representative, instructive and, memorialising aspects. In order to see objects more effectively different arrangements were made, such as the use of benches, of niches in the wall and in the rock, objects hug on the walls, the use of the columns and pedestals for statues and statuettes obtained in all periods.
Tapınağı ile birlikte Hellen kutsal alanları, kült kimliğinin yanı sıra, heykeltıraşların eserleriyle temsil edildiği onları onurlandıran, bağışçının saygınlığını artıran; ancak bu temelden hareketle yaşamdan sosyal kesitleri nesneler üzerinden sunabilen bir kurum olarak tanımlanabilmektedir. Ulaşılması zor bazı nesneler orada görülebilmekteydi. Hellen kutsal alanlarını ve özelde tapınağı iç düzenlemeleri ile bağlantılı işlevleri üzerinden yorumladığımızda temsil edici, öğretici, hatırlatıcı yönlerinin bulunduğu görülmektedir. nesnelerin daha etkili bir biçimde görülebilmesi için sekilerin, heykel ve heykelcikler için sütunların ve kaidelerin kullanılması, duvarlara, kayaya açılan nişler, nesnelerin duvarlara asılması gibi farklı düzenlemeler dönem fark etmeksizin gerçekleştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 |
The issue of the relevant year publishes a maximum of 25 articles, with article acceptance dates falling between 15th October and 1st May. As of October 2024, Cedrus will accept articles only in foreign languages.