İnsanlık
tarihinde ve onun tüm kültürel dinamikleri kapsamında öncül bir etkiye sahip
olan sanat ve sanat üretimleri, zaman içinde değişen çağın koşullarına ve
toplumsal dinamiklere bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Bu açıdan
değerlendirildiğinde çağlar ve dönemler boyunca hakkında farklı
tanımlar/tanımlandırmalar yapılan sanatsal üretimlere dair katı sınırlar
özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren ortadan kalkmaya başlamıştır.
Bu
araştırma kapsamında; plastik sanatlardaki disiplinlerarası sürecin bir sonucu
veya yansıması olarak çağdaş heykel sanatına yansıyan değişim/dönüşüm sürecini
genelde Tomas Saraceno, Yayoi Kusama, Jean Dubuffet ve Server Demirtaş’a ait
olan üretimler bağlamında sanatçı okumaları yapılmasının yanı sıra özelde Tülay
Özkul’un özgün heykel uygulamaları yeni açılımlar, düşünceler ve anlayışlar
kapsamında değerlendirilmesi yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E-Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz aşağıdaki indeksler tarafından taranmaktadır: