Bu araştırmada, 60-71 aylık çocukların ince motor beceri düzeylerinin yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara ili Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi anaokullarına devam eden 60-71 aylık toplam 80 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Kalıpçı Söyler (2019) tarafından 48-72 aylık çocukların ince motor becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla geliştirilen İnce Motor Beceri Ölçme Aracı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin normal dağılıma uygunluğu test edilip verilerin normal dağılım gösterdiği belirlendikten sonra parametrik testler kullanılarak analizler yapılmış, cinsiyet ve yaş değişkeni için Bağımsız Örneklemler T Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda çocukların ince motor becerilerinin yaşa göre anlamlı düzeyde farklılaştığı, yaşın artmasıyla birlikte ince motor beceri puanlarda da artışın meydana geldiği belirlenmiştir. Cinsiyete göre kız ve erkek çocuklarının ince motor beceri puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
In this study, it was aimed to investigate the fine motor skill levels of 60-71 month-old children in terms of age and gender variables. The study group consists of 80 children of 60-71 months who attend official kindergartens affiliated to Ankara Altındağ District National Education Directorate in the 2019-2020 academic year. As a data collection tool, the Fine Motor Skill Assessment Tool, developed by Kalıpçı Söyler (2019) to evaluate the fine motor skills of 48-72 months old children, was used. After determining that the data showed normal distribution, analyzes were made using parametric tests, and Independent Samples T Test was applied for gender and age variables. As a result of the study, it was determined that children's fine motor skills differ significantly according to age and determined that with increasing age, an increase in fine motor skill scores occurs. Also, according to gender, it was found that there was no significant difference between the fine motor skill scores of girls and boys.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Developmental Psychology |
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2021 |
Submission Date | September 18, 2020 |
Acceptance Date | December 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 7 |