Research Article
BibTex RIS Cite

60-71 Aylık Çocukların İnce Motor Beceri Düzeylerinin Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 4 Issue: 7, 1 - 11, 27.06.2021

Abstract

Bu araştırmada, 60-71 aylık çocukların ince motor beceri düzeylerinin yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara ili Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi anaokullarına devam eden 60-71 aylık toplam 80 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Kalıpçı Söyler (2019) tarafından 48-72 aylık çocukların ince motor becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla geliştirilen İnce Motor Beceri Ölçme Aracı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin normal dağılıma uygunluğu test edilip verilerin normal dağılım gösterdiği belirlendikten sonra parametrik testler kullanılarak analizler yapılmış, cinsiyet ve yaş değişkeni için Bağımsız Örneklemler T Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda çocukların ince motor becerilerinin yaşa göre anlamlı düzeyde farklılaştığı, yaşın artmasıyla birlikte ince motor beceri puanlarda da artışın meydana geldiği belirlenmiştir. Cinsiyete göre kız ve erkek çocuklarının ince motor beceri puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara.
  • Çoknaz, H. (2017). Psikomotor Gelişim, Doğum Öncesinden Ölüme Kadar. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Dinehart, L. ve Manfra, L. (2013). Associations between low-income children's fine motor skills in preschool and academic performance in second grade. Early Education & Development, 24(2), 138-161.
  • Dourou, E., Komessariou, A., Riga, V. ve Lavidas, K. (2017). Assessment of gross and fine motor skills in preschool children using the Peabody Developmental Motor Scales Instrument. Eur Psychomotricity J, 9, 89-113.
  • Ericsson, I. (2008). Motor skills, attention and academic achievements. An inte rvention study in school years 1–3. British Educational Research Journal, 34(3), 301-313. Gabbard, C. P. (2014). Lifelong motor development. London: Pearson Higher Ed.
  • George, D. ve Mallery, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 step by step: A simple guide and reference. Routledge: New York.
  • Grissmer, D., Grimm, K. J., Aiyer, S. M., Murrah, W. M ve Steel, J. S. (2010). Fine motor skills and early comprehension of the world: Two new school readiness indicators. Developmental Psychology, 46, 1008-1017.
  • Haywood, K. M., & Getchell, N. (2019). Life span motor development. Illinois: Human kinetics.
  • Houwen, S., Visscher, C., Koen, A. P. M. ve Lemmink, E. H. (2009). Motor skill performance of children and adolescents with visual impairments: A review. Exceptional Children, 75, 464-492.
  • Kalıpçı Söyler, S. (2019). İnce motor eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların ince motor beceri, hazır bulunuşluk düzeyleri ve öz-düzenleme becerilerine etkisi. Doktora tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kavalcı, İ. ve Kalkavan, A. (2019). 04-06 yaş grubu çocukların Bruininks-Oseretsky Testine göre motor gelişim düzeylerinin araştırılması. 3. Uluslararası akademik Spor Araştırmaları Kongresi 19-21 Ekim 2019 içinde (s. 162-172).
  • Kıvanç, R. (2020). 24-36 aylık çocuğu olan annelerin özyeterlik algıları ve çocuk yetiştirme tutumları ile çocuğun motor gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Köksal Akyol, A., Taştepe, T., Aydos, S., ve Yavuz, E. C. (2017). Erken çocukluk dönemindeki çocukların oyunlarında babanın rolü. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(12), 445-458.
  • Manna, S., Pal, A. ve Dhara, P. C. (2018). Fine motor skills and its growth pattern in variation to age and gender on Bengali (Indian) primary school children: A cross sectional study. International Journal of Health Sciences and Research, 8(5), 51-61.
  • Payne, V. G.ve Isaacs, L. D. (2017). Human motor development: A lifespan approach. New York: Routledge.
  • Payr, A. (2011). Der Zusammenhang zwischen der motorischen und kognitiven Entwicklung im Kindesalter: Eine Metaanalyse [Relation between motor and cognitive development in children: A metaanalysis]. Doktora tezi, Konstanz Üniversitesi, Konstanz.
  • Pekdoğan, S. (2018). Sınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentileri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31(2), 11-22.
  • Qi, Y., Tan, S., Sui, M. ve Wang, J. (2018). Supervised physical training improves fine motor skills of 5-year-old children. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, 24(1), 9-12.
  • Silva, M. L. D., Cavalcante, L. I. C., Heumann, S. ve Lima, T. V. R. (2018). Relationship between gender and psychomotor performance of children in Belém, Brazil. Ciência & Saúde Coletiva, 23(8), 2721-2730.
  • Silva, S. D., Flôres, F. S., Corrêa, S. L., Cordovil, R. ve Copetti, F. (2017). Mother’s perception of children’s motor development in Southern Brazil. Perceptual and Motor Skills, 124(1), 72-85.
  • Suggate, S., Stoeger, H. ve Pufke, E. (2017). Relations between playing activities and fine motor development. Early Child Development and Care, 187(8), 1297-1310.
  • Taştepe, T. ve Köksal Akyol, A. (2019). 36-47 aylık çocuklarda Peabody Motor Gelişim Ölçeği-2’nin uyarlama çalışması ve motor gelişimin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 61-82.
  • Usbaş, H. (2020). Miller Fonksiyon ve Katılım Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve 48-95 ay arası çocukların motor gelişimlerinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Vander Fels, I. M. J., Te Wierike, S. C. M., Hartman, E., Elferink-Gemser, M. T., Smith, J. ve Visscher, C. (2015). The relationship between motor skills and cognitive skills in 4–16 year old typically developing children: A systematic review. Journal of Science and Medicine in Sport, 18, 697–703.
  • Woll, A. ve Everke, J. (2007). Cognition and motor activity in childhood correlation and causation. ICSSPE Bulletin Feature: Physical Education in Early Childhood, 51, 33–37.
  • Zoghi, A., Gabbard, C., Shojaei, M. ve Shahshahani, S. (2019). The impact of home motor affordances on motor, cognitive and social development of young children. Iranian journal of child neurology, 13(2), 61-69.

Investigation of Fine Motor Ability Levels of 60-71 Month-Old Children in Terms of Age and Gender Variables

Year 2021, Volume: 4 Issue: 7, 1 - 11, 27.06.2021

Abstract

In this study, it was aimed to investigate the fine motor skill levels of 60-71 month-old children in terms of age and gender variables. The study group consists of 80 children of 60-71 months who attend official kindergartens affiliated to Ankara Altındağ District National Education Directorate in the 2019-2020 academic year. As a data collection tool, the Fine Motor Skill Assessment Tool, developed by Kalıpçı Söyler (2019) to evaluate the fine motor skills of 48-72 months old children, was used. After determining that the data showed normal distribution, analyzes were made using parametric tests, and Independent Samples T Test was applied for gender and age variables. As a result of the study, it was determined that children's fine motor skills differ significantly according to age and determined that with increasing age, an increase in fine motor skill scores occurs. Also, according to gender, it was found that there was no significant difference between the fine motor skill scores of girls and boys.

References

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara.
  • Çoknaz, H. (2017). Psikomotor Gelişim, Doğum Öncesinden Ölüme Kadar. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Dinehart, L. ve Manfra, L. (2013). Associations between low-income children's fine motor skills in preschool and academic performance in second grade. Early Education & Development, 24(2), 138-161.
  • Dourou, E., Komessariou, A., Riga, V. ve Lavidas, K. (2017). Assessment of gross and fine motor skills in preschool children using the Peabody Developmental Motor Scales Instrument. Eur Psychomotricity J, 9, 89-113.
  • Ericsson, I. (2008). Motor skills, attention and academic achievements. An inte rvention study in school years 1–3. British Educational Research Journal, 34(3), 301-313. Gabbard, C. P. (2014). Lifelong motor development. London: Pearson Higher Ed.
  • George, D. ve Mallery, P. (2016). IBM SPSS Statistics 23 step by step: A simple guide and reference. Routledge: New York.
  • Grissmer, D., Grimm, K. J., Aiyer, S. M., Murrah, W. M ve Steel, J. S. (2010). Fine motor skills and early comprehension of the world: Two new school readiness indicators. Developmental Psychology, 46, 1008-1017.
  • Haywood, K. M., & Getchell, N. (2019). Life span motor development. Illinois: Human kinetics.
  • Houwen, S., Visscher, C., Koen, A. P. M. ve Lemmink, E. H. (2009). Motor skill performance of children and adolescents with visual impairments: A review. Exceptional Children, 75, 464-492.
  • Kalıpçı Söyler, S. (2019). İnce motor eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların ince motor beceri, hazır bulunuşluk düzeyleri ve öz-düzenleme becerilerine etkisi. Doktora tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kavalcı, İ. ve Kalkavan, A. (2019). 04-06 yaş grubu çocukların Bruininks-Oseretsky Testine göre motor gelişim düzeylerinin araştırılması. 3. Uluslararası akademik Spor Araştırmaları Kongresi 19-21 Ekim 2019 içinde (s. 162-172).
  • Kıvanç, R. (2020). 24-36 aylık çocuğu olan annelerin özyeterlik algıları ve çocuk yetiştirme tutumları ile çocuğun motor gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Köksal Akyol, A., Taştepe, T., Aydos, S., ve Yavuz, E. C. (2017). Erken çocukluk dönemindeki çocukların oyunlarında babanın rolü. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(12), 445-458.
  • Manna, S., Pal, A. ve Dhara, P. C. (2018). Fine motor skills and its growth pattern in variation to age and gender on Bengali (Indian) primary school children: A cross sectional study. International Journal of Health Sciences and Research, 8(5), 51-61.
  • Payne, V. G.ve Isaacs, L. D. (2017). Human motor development: A lifespan approach. New York: Routledge.
  • Payr, A. (2011). Der Zusammenhang zwischen der motorischen und kognitiven Entwicklung im Kindesalter: Eine Metaanalyse [Relation between motor and cognitive development in children: A metaanalysis]. Doktora tezi, Konstanz Üniversitesi, Konstanz.
  • Pekdoğan, S. (2018). Sınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentileri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31(2), 11-22.
  • Qi, Y., Tan, S., Sui, M. ve Wang, J. (2018). Supervised physical training improves fine motor skills of 5-year-old children. Revista Brasileira de Medicina do Esporte, 24(1), 9-12.
  • Silva, M. L. D., Cavalcante, L. I. C., Heumann, S. ve Lima, T. V. R. (2018). Relationship between gender and psychomotor performance of children in Belém, Brazil. Ciência & Saúde Coletiva, 23(8), 2721-2730.
  • Silva, S. D., Flôres, F. S., Corrêa, S. L., Cordovil, R. ve Copetti, F. (2017). Mother’s perception of children’s motor development in Southern Brazil. Perceptual and Motor Skills, 124(1), 72-85.
  • Suggate, S., Stoeger, H. ve Pufke, E. (2017). Relations between playing activities and fine motor development. Early Child Development and Care, 187(8), 1297-1310.
  • Taştepe, T. ve Köksal Akyol, A. (2019). 36-47 aylık çocuklarda Peabody Motor Gelişim Ölçeği-2’nin uyarlama çalışması ve motor gelişimin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(223), 61-82.
  • Usbaş, H. (2020). Miller Fonksiyon ve Katılım Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması ve 48-95 ay arası çocukların motor gelişimlerinin incelenmesi. Doktora tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Vander Fels, I. M. J., Te Wierike, S. C. M., Hartman, E., Elferink-Gemser, M. T., Smith, J. ve Visscher, C. (2015). The relationship between motor skills and cognitive skills in 4–16 year old typically developing children: A systematic review. Journal of Science and Medicine in Sport, 18, 697–703.
  • Woll, A. ve Everke, J. (2007). Cognition and motor activity in childhood correlation and causation. ICSSPE Bulletin Feature: Physical Education in Early Childhood, 51, 33–37.
  • Zoghi, A., Gabbard, C., Shojaei, M. ve Shahshahani, S. (2019). The impact of home motor affordances on motor, cognitive and social development of young children. Iranian journal of child neurology, 13(2), 61-69.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education, Developmental Psychology
Journal Section Araştırmalar
Authors

Emrullah Can Yavuz 0000-0001-8243-5478

Mehmet Güney 0000-0002-0962-5643

Taşkın Taştepe 0000-0003-2603-4041

Publication Date June 27, 2021
Submission Date September 18, 2020
Acceptance Date December 11, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Yavuz, E. C., Güney, M., & Taştepe, T. (2021). 60-71 Aylık Çocukların İnce Motor Beceri Düzeylerinin Yaş ve Cinsiyet Değişkenleri Açısından İncelenmesi. Çocuk Ve Gelişim Dergisi, 4(7), 1-11.