Bu araştırmanın amacı okul öncesine yönelik uzaktan eğitimde uygulanacak STEM etkinlikleri hakkında öğretmen adaylarının görüşlerinin alınmasıdır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Karadeniz Bölgesinde bulunan bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Anabilim dalı lisans düzeyinde 4. sınıfa devam etmekte olan 10 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının 8’i kız, 2’si erkektir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme için öğretmen adaylarıyla sosyal ağlar üzerinden canlı olarak iletişime geçilmiş ve görüşme esnasında ses kaydı alınmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen sonuçlar daha sonra araştırmacı tarafından yazıya aktarılmıştır. Veriler içerik analizi kurallarına göre çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları ışığında öğretmen adaylarının uzaktan eğitimde STEM etkinliklerinin uygulanmasına genel olarak olumlu baktıkları fakat etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlayacağını düşünmedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu uzaktan eğitimde uygulanacak STEM etkinliklerini uygulamada kendilerini yeterli görmediklerini belirtmiştir. Öğretmen adayları bu etkinlikler çerçevesinde yaşayacakları zorlukları belirtmiş, buna yönelik çözüm önerileri üretmiş ve bu etkinliklerin etkililiğini arttırmak için çeşitli önerilerde bulunmuştur.
The aim of this research is to get the opinions of teacher candidates about STEM activities to be applied in distance education for preschoolers. The research was carried out with a case study, one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of 10 pre-school teacher candidates attending the 4th grade at the undergraduate level of the Preschool Department of the Faculty of Education of a university in the Black Sea Region in the spring semester of the 2020-2021 academic year. Eight of the teacher candidates are girls and 2 are boys. In the research, an interview form consisting of semi-structured open-ended questions created by the researcher was used as a data collection tool. For the interview, pre-service teachers were contacted live via social networks and audio recordings were taken during the interview. The results obtained as a result of the interview were then transcribed by the researcher. Data were analyzed according to content analysis rules. In the light of the findings of the research, it was concluded that the teacher candidates generally viewed the implementation of STEM activities in distance education positively, but they did not think that it would provide effective and permanent learning. In addition, a great majority of teacher candidates stated that they do not consider themselves sufficient in applying STEM activities to be applied in distance education. Pre-service teachers stated the difficulties they would experience within the framework of these activities, produced solutions for this and made various suggestions to increase the effectiveness of these activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2022 |
Submission Date | November 8, 2021 |
Acceptance Date | December 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 8 |