Dünyanın sistematiğinde değişimler yaratan pandemi süreci, hayatımızın birçok alanında olumlu ve olumsuz değişikliklere neden olmuştur. Yaşamın her alanını farklı boyutlarıyla etkileyen pandemi, eğitim uygulamalarında da farklılıklar yaşanmasına sebep olmuştur. Toplumların evde kaldıkları ve sokağa çıkma yasaklarının olduğu bu dönemde tüm iletişimin online olarak sağlanması gerekliliği çevrimiçi eğitimleri gündeme getirmiştir. Eğitimin çevrimiçi yürütüldüğü bu süreçte özel eğitim alanında da çevrimiçi uygulamalar gündeme gelmiştir. Özel gereksinimli bireylerin eğitimde sürekliliğinin gerekliliği nedeniyle çevrimiçi uygulamlar kaçınılmaz hale gelmiştir. Özellikle yurt dışında farklı sınırlılıkları olan Türkiye’den göç eden aileler için farklı arayışlarında ortaya çıktığı görülmüştür. Bu çalışmada Hollanda’da yaşayan otizm spektrum bozukluğu tanısı alan özel gereksinimli birey ve bu bireyin ailesi ile, Türkiye’de Özel Eğitim kurumunda çalışan çocuk gelişimi uzmanı arasında çevrimiçi yürütülen ev programı ve yapılan uygulamalar ele alınacaktır. Çalışmada öncelikle alan yazına yer verilmiş, daha sonra olgu sunumu paylaşılmış ve en son kısımda da tartışma, sonuç ve öneriler kısmı yer almıştır.
The pandemic process, which has created changes in the systematic of the world, has caused positive and negative changes in many areas of our lives. The pandemic, which affects every area of life with different dimensions, has also caused differences in educational practices. In this period when societies stay at home and there are curfews, the necessity of providing all communication online has brought online trainings to the agenda. In this process, where education is carried out online, online applications have also come to the fore in the field of special education. Online applications have become inevitable due to the necessity of continuity in education of individuals with special needs. It has been observed that there are different searches for families who immigrated from Turkey, who have different limitations abroad. In this study, the online home program and practices will be discussed between the individual with special needs diagnosed with autism spectrum disorder living in the Netherlands and the family of this individual, and a child development specialist working in a Special Education institution in Turkey. In the study, firstly the literature was included, then the case report was shared, and the last part included the discussion, conclusion and recommendations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Araştırmalar |
Authors | |
Publication Date | January 6, 2022 |
Submission Date | November 8, 2021 |
Acceptance Date | December 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 8 |